رییس مرکز بهداشت زاهدان گفت: واکسیناسیون کرونا گروه‌های هدف در مراکز هفت‌گانه و تمامی پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان در حال انجام است .

سید محمود فاطمی  گفت: از نظر نوع واکسن‌های تزریق شده در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان واکسن سینوفارم با ۶۳۳ هزارو ۳۱۷ دُز تزریق، بیشترین تعداد و واکسن‌های کووایران برکت و آسترازنکا به ترتیب با ۱۰۲ هزارو ۱۷۴ دُز و ۸۸ هزار و ۳۳۳ دُز تزریق در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

او گفت: تا پایان فروردین ماه امسال از مجموع واکسن‌های تزریق شده در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان۴۴۳ هزار و ۸۶۴ دُز، مربوط به واجدین شرایط نوبت‌های دوم و سوم بوده و همچنین از این تعداد۱۳۶ هزار و ۵۲۵ دُز، شامل افراد زیر ۱۸ سال است.

رییس مرکز بهداشت زاهدان گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر واکسیناسیون در شیب نزولی ابتلاء، کاهش میزان بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری و نیز وضعیت نه چندان مطلوب واکسیناسیون در این شهرستان بویژه در خصوص دُز دوم و سوم از همشهریان مجدداً دعوت می‌کنیم در اسرع وقت نسبت به تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون کرونای خود و اطرافیان اقدام کنند.

او گفت: واکسن‌های «پاستوکوک»، «پاستوکوک پلاس»، «اسپوتنیک»، «اسپایکوژن» و «بهارات» انواع دیگر واکسن هستند که در طول سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار