هدف از الزامی شدن درج قیمت تولید و مصرف روی کالا شفاف سازی است.

علی جودکی سرپرست سازمان صمت استان مرکزی در زمینه الزامی شدن درج قیمت بر روی کالا برای مصرف کننده و تولیدکننده توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان و مردم و جلوگیری از قیمت‌ها درج قیمت بر روی کالا هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده از اول اردیبهشت ماه الزامی است.

مردم حق دارند بدانند بابت یک کالا چقدر باید پرداخت کنند و هدف از اجرای این طرح رعایت حقوق مصرف کنندگان و شفاف سازی و یکسان بودن قیمت‌ها است.

در برخی از کالا‌ها بود وزارت صمت طرحی را مبنی برشفاف سازی قیمت مصرف کننده کالا که این طرح در ۵ مرحله اجرا شد که ۴ مرحله آن در سال ۱۴۰۰ که مشمول برخی از اقلام بود.

این طرح از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیه اقلام مصرفی مردم مشمولان این طرح هستند به این معنا که کل واحد‌های تولیدی ملزم هستند هم قیمت تولیدکننده را درج کنند و هم قیمت مصرف کننده که مردم بدانند به مغازه دار چقدر پرداخت کنند.

قیمت مصرف کننده با بالاترین سود در نظرگرفته شده و به این معناست که در تمام کشور این قیمت قابل اجراست و هزینه‌های حمل از سایر هزینه‌ها دیده شده و قیمت نهایی است.

با توجه به اینکه ممکن است برخی تغییرات قیمتی ایجاد شود که ممکن است برخی از کسبه مدعی شوند که این قیمت قبل بوده و ما الان به قیمت جدید می‌خریم که ملاک عمل قیمتی است که بر روی کالا درج شده باید آن قیمت پرداخت شود در غیر اینصورت اگر بالاتر از آن قیمت باشدگرانفروشی رخ داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.