بازرسی از واحد‌های عرضه لوازم یدکی با هدف جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و تقلبی شدت گرفته است.

یگانه جو کارشناس بازرسی سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به ادامه تشدید بازرسی‌ها در بازار لوازم یدکی استان گفت: براساس قانون در این مرحله عرضه باطری و کمک فنر خودرو بدون داشتن بارکد و شناسه اصالت کالا ممنوع شده است.

یگانه جو گفت: پس از اطلاع رسانی و برگزاری جلسات توجیهی با واحد‌های تولیدی، توزیع کنندگان و وارد کنندگان چهار ماه فرصت داشتند نسبت به جمع آوری و جایگزینی لوازم یدکی با اصالت و برخوردار از کد شناسه اقدام کنند.

بر این اساس پس از مهلت داده شده در بازرسی‌ها لوازم فاقد کد شناسه جمع آوری و تشکیل پرونده خواهد شد.

با توجه به مشکلات حوزه توزیع لوزام یدکی و تصادفات و حوادث رانندگی ِناشی از استفاده کالا‌های قاچاق یا لوازم یدکی معیوب، طرح نظارت بر بازار لوازم یدکی استان مرکزی و جمع آوری لوازم یدکی قاچاق و معیوب از روز شنبه ۲۲ فروردین در استان مرکزی به عنوان استان آزمونه (پایلوت) آغاز شد.

در پی این بازرسی‌ها دیروز بازرسان سازمان صمت استان مرکزی یک کارگاه زیرزمینی ساخت لوازم یدکی تقلبی ماشین در اراک کشف کرده و به مراجع قضایی معرفی کردند.

متصدی این کارگاه زیرزمینی با خرید لوازم یدکی دست دوم و معیوب اقدام به رنگ کردن و آماده سازی و نصب نشان‌های تجاری معروف می‌نمود و آن را به عنوان لوازم یدکی نو به بازار عرضه می‌کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار