تلسکوپ فضایی جیمز وب در آخرین مرحله همترازی برای شروع عملیات علمی خود قرار گرفته است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در آخرین مرحله هم ترازی خود بوده و به آغاز عملیات علمی خود نزدیک می‌شود. مرحله هم ترازی شامل اصلاحات نهایی در آینه‌های اولیه تلسکوپ است و طبق برنامه، چهار ماه پس از پرتاب فضاپیما از گویان فرانسه انجام می‌شود.

به گزارش سایت gizmodo؛ بر خلاف مراحل تراز قبلی، که هر یک هدف مشخصی داشتند این مرحله، صرفاً بررسی‌های خاصی که قبلا انجام شده بود را تکرار می‌کند تا اطمینان حاصل شود همه چیز دقیق است.

براساس گزارش‌ها، در اوایل این ماه، ابزار حیاتی مادون قرمز میانی (MIRI) روی وب به دمای نهایی رسیده است. از آنجایی که این تلسکوپ اجسامی مانند سیارات، دنباله‌دارها، سیارک‌ها و دیسک‌های پیش سیاره‌ای را در طول موج‌های فروسرخ میانی مشاهده می‌کند، بسیار مهم است که MIRI، به درستی کارکرده و خنک باشند.

آینه‌های ۱۸ وب نیز باید خنک شوند. بخش‌های آینه اولیه تلسکوپ و آینه ثانویه آن از بریلیوم ساخته شده‌اند که مدت زیادی طول می‌کشد تا خنک شوند.

تلسکوپ جیمز وب

جاناتان گاردنر، معاون ارشد پروژه وب می‌نویسد: «از آنجایی که دمای تمام آینه‌ها اکنون زیر ۵۵ کلوین است، انتظار می‌رود که MIRI به اندازه کافی برای انجام علملیات برنامه‌ریزی‌شده خود حساس باشد، اما هر خنک‌سازی اضافی این آینه‌ها فقط عملکرد آن را افزایش می‌دهد." تیم وب همچنین میزان گرم شدن و سرد شدن فضاپیما را بسته به زاویه‌ای که نسبت به خورشید دارد، آزمایش خواهد کرد. این فرآیند به تیم کمک می‌کند تا تغییرات دما را طی مشاهدات علمی که انتظار می‌رود تابستان امسال آغاز شود، اصلاح کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.