وزیر خارجه ایران دیشب در تماس تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگو‌ها برای رفع تحریم تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیشب در تماس تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگو‌ها برای رفع تحریم و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به تداوم رایزنی‌ها برای رفع تحریم‌ها گفت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردید را کنار گذاشته و در مسیر واقع بینی و راه حل گام بردارد.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده اما بنا به گفته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، مباحث فنی مذاکرات وبن مشخص شده و تنها موضوعات سیاسی باقی مانده که مربوط به وزارت امور خارجه است.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و بنا به گفته حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی آمریکا از جمله موضوعات اصلی است که هیات مذاکره کننده ایران در گفت‌وگوها مطرح کرده است.

۱۰ فروردین امسال یکی از رسانه های فارسی زبان بیگانه اعلام کرد یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات لغو تحریم ها گفته آمریکا توافق در وین و خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی را مشروط به تعهد ایران برای توقف پیگیری پرونده و چشم پوشی از گرفتن انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی دانسته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش طولانی همه طرف‌ها در وین، اظهار داشت اکنون سه کشور اروپایی و روسیه و چین آماده نهایی شدن توافق هستند. دولت فعلی آمریکا باید جسارت اصلاح سیاست‌های اشتباه گذشته کاخ سفید را داشته باشد.

امیرعبداللهیان با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی وقفه جوزپ بورل و آنریکه مورا تأکید کرد که اکنون دیپلماسی به درستی و به خوبی عمل می‌کند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو با اشاره به اراده مثبت طرف ایرانی در مذاکرات وین اظهار داشت، باور داریم که ایران خواهان توافق است و ابتکارات متنوعی وجود داشته و تداوم دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طولانی شدن تنفس در مذاکرات را سازنده ندانست و پیشنهاد کرد گفت‌وگو‌ها مجددا میان نماینده اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ایران از نزدیک پیگیری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فیلمتونو بگذارید کنار از همان لحظه ای که روسیه ادامه مذاکرات را به اکراین گره زد مشخص بود وضعیت به کدام سو خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو امر بفرما دیگه چی؟؟؟ چن ساله همه یچی یاد گرفتن زیاده خواهی امریکا از کجا معلوم شما زیاده خواه نباشین ؟؟؟؟؟ کاشکی شماره بایدن داشتم ازش سوال میکردم خخخخح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این بورل دیگه چقدر خنگه که با تو‌صحبت می کنه!!!
کاریزمات گرفتتش.!!!
لاورف گفت اینا رو بهش بگی؟!؟!ريیست رو میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکایی ها هم گفتند چشم !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
فائزه هاشمی رفسنجانی ملعون بایدمحاکمه و مجازات بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پول وثروت وجاه ومقام اینها رو از دین ومعتقدات وتعهد به انقلاب ووفاداری به آرمان شهدا خارج کرده وراه شون کج کرده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
از آنجایی که سران و مسئولان آمریکا هیچگونه اراده ای از خود نداشته و ندارند و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که برای آمریکایی ها خط و مشی تنظیم می کنند و تصمیم می گیرند ، بنابراین مطمئن باشید که هیچگونه توافق برجامی صورت نخواهد گرفت. این خط و این.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من میدونم همه هم میدونن سپاه که خارج بشه از این لیست فردا دوباره تو لیسته. باید در توافق ذکر بشود هیچگونه تحریمی تا اتمام توافق نامه نباید علیه جمهوری اسلامی منعقد شود وگرنه که هر لحظه امکان تحریم جدید هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بولول زیاد خواهی مکن برو خودوتو آدام کن بیا بعد صحبت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودت چی فکر میکنی خیلی آدمی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
گل گفتی ... بعدشم خیلی هم ادم چون حقیقتو گفته تو گر گرفتی حالمون بهم زدن از بس گفتن زیاده خواه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۴:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرکت به سمت غنی سازی نود درصد و صددرصد
حرکت به سمت ساخت سلاح اتمی و هیدروژنی
حرکت به سمت ساخت و توانایی خنثی سازی بمب اتم
حرکت به سوی ساخت سلاح هیدروژنی
حرکت به سمت ساخت موشکهای قاره پیما
حرکت به سمت ساخت پهپادهای قاره پیما
حرکت به سمت ساخت ماهواره برهای برد بلند
حرکت به سمت ساخت ماهواره های دیداری و شنیداری و ارتباطی و ...
حرکت به سمت ساخت ناوگان دریایی هسته ای
حرکت به سمت ساخت پیشرانهای اتمی ریز و ریزتر
حرکت به سمت تولید انبوه سانتریفیوژ
حرکت به سمت ساخت صدها نیروگاه و صدها غنی سازی
حرکت به سمت ساخت صدها دانشگاه فیزیک و اتمی
و خروج افتخار آمیز از آن پی تی در ابتدای همه موارد در صورت رفت نشدن سریع تحریمها و ندادن غرامت و تضمین پانصد میلیارد دلاری پیشاپیش از سوی غرب به ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این تیم مذاکره کننده ها
بازنده ایم بازنده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
شیطان همیشه زیاده خواه و در حال شک و تردید و دو دلیه و این یک عذاب ابدیه که خداوند برای شیطان مقرر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خاک تو سر هر کس منتظر توافق باشد تا اخر عمر هم مذاکره کنید توافق در کار نیست فعلا این سیاست به نفع امریکا است چون عده ای در داخل مانع پیشرفت انرژی هسته ای شده و ان را تقریبا متوقف کردنند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیپلماسی کشور ما واقعا ضعیف عمل کرد از این موقعیت طلایی قیمت نفت باید نهایت استفاده رو میکرد که متاسفانه رفتن یک ماه تو وین بهترین هتل مفت و مجانی گردش کردن اومدن درد اینا مردم نیست تحریم فقط رو دوش مردم کوچه بازار هست الان مردم از ذخیره میخورن هر روز قیمت ها افزایشی هست و شیب رفته رفته تند تر میشه فقط خبر توافق میتونه سدی مقابل تورم اجناس ایجاد کنه البته نباید منتظر کاهش قیمت ها باشیم ولی رکود در بازار مسکن و خودرو و غیره باعث کناره گیری دلال ها خواهد شد که این بعنی ثبات قیمت ها
Brazil
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
جناب آقای امیر عبدالهیان از روی آداب دیپلماتیک این را بیان کرده اند ایشان به خوبی میدانند که آقای بورل صرفا حقوق بگیر هستند و یک امر بر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلتان به مذاکره با شیطان خوش نگردد این شیطان است با تمام قدرت بسوی پیشرفت هسته ای گام بر دارید و مدیران نا لایق و خیانت کار و خود فروش را در تمام ارکانها جابجا کنید و دست دلال را قطع و کنترل بازار و قیمت را شدت دهید و به افراد مومن و متدین بها داده و منافقان و خوارجان و خائنین به ملت و مملکت را طرد و محاکمه کنید به امید خدا در مقابل شیطان پیروز خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی هیچ آدم خوبی نمونده این حرفت اشتباهه. الان کی باید این کارها رو بکنه؟ مگه آدم مومن هم داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگ امریکا شیطان ...مسوولئینش هستن ن خود مردم ...دقیقا مث ما .....ب ولا خودمون بیشتر شیطانن صد رحمت ب شیطان بابا وضع مردمو ببینید هر روز افزایش قیمت واقعا مسوولئین نمیخان یا نمیتونن جلوی اینا رو بگیرن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر در مذاکرات کمی استقلال و آزادی عمل داشته باشیم و تسلیم نفوذ روسیه نشویم : نتیجه بهتری میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی خوش خیالی.......تو همین خواب باش عزیز....
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۱۱:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اتفاقن بورل دیشب فوری به امیر عبدالهیان پیام داد باشه به روی چشم امیر جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا الان با جنگ اوکراین سرگرمه دلتون خوشه. مذاکره کیلو چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا که کل تاریخش با جنگ نوشته شده حال جنگ داخلی ، جنگ جهانی ، جنگ اتمی ، جنگ سرد ، جنگ نیابتی ، جنگ اقتصادی ، جنگ تفرقه ها ، جنگ تحریم ها ، جنگ سایبری و . . . و با وجود این شیطنت شیطان بزرگ ادامه دارد چون ذات شیطان چنین است .
آمریکا خود شروع کننده همه جنگ ها بوده و می خواهد همیشه به دلخواه او جنگ به پایان برسد ! اما این بار در باتلاقی گیر افتاده است که نه راه پیش دارد نه راه پس ، چه در اکراین ، ایران ، یمن ، تایوان و حتی فلسطین پس بهتر ین راه را در سیاست سکوت و شمول مرور زمان دانسته و پیش گرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناشناس ۱۲.. ما سرگرم چی هستیم ها؟؟؟؟ جنگ اقتصادی داخی نداریم ایران خودش مشکل نداره؟؟؟ وقتی راحت ی مهاجر افغانی میاد تو ایران روحانیون میکشه صداوسیما دولت فقط یروز دربارش خبر گفتن تموم انگار ن انگار چیشده.. ما هم ضعف داریم ولی از مسوولئین ن مردم
آخرین اخبار