امام جمعه بافق گفت: جرم‌هایی که در افکار عمومی منتشر و باعث نگرانی می‌شوند، باید سریع رسیدگی و به صورت عمومی احکام آن منتشر و اجرا شود.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن در سطح شهرستان توجه شود، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و در معرض دید دیگران است که به گفته رهبر معظم انقلاب این کار حرام است.

او گفت: رسیدگی به مسائلی مانند کشف حجاب در داخل خودرو‌ها و آتش زدن خودرو‌ها طولانی شده است و مسئولان باید ورود جدی کنند تا اعتماد مردم به آنان از دست نرود.

سعادت‌فر گفت: مهم‌ترین بلایی که در صدر اسلام بر سر مسلمانان است یک نوع هک ادراکی است و امروز هم توطئه دشمان همان است.

او گفت: هک ادراکی نفوذ بر باور‌ها و شناخت افراد جامعه است که گاهی در سطح مدیران یک کشور اتفاق می‌افتد.

خطیب جمعه بافق گفت: مدل دوم هک ادراکی در سطح عموم مردم و افکار عمومی است که خروجی آن غفلت از اصول و بی اعتمادی به نظام و مسئولان متدین نظام است.

او گفت: ابزار دشمن برای هک ادراکی من و شما فضای مجازی است و فضای مجازی بدون اختیار و از بیرون از اختیار ما مدیریت می‌شود.

سعادت‌فر گفت: دشمنان با هزاران رسانه درحال بمباران افکار جوانان ما هستند و بعضی سعی می‌کنند آن‌ها را از دین برگردانند و بعضی دیگر سعی می‌کنند که آن‌ها را نسبت به نظام بدبین کنند.

او گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت و مدرسه به بهانه کرونا تعطیل میشد خسارت آن کمتر از هجرت به فضای مجازی بود.

امام جمعه بافق گفت: در این فضای زیر سلطه دشمنان، بهترین کار ترویج فضای ایثار و شهادت است و اینکه هر خانواده، جوان و نوجوان، یک دوست شهید داشته باشد

او گفت: بالاترین ارزشی که امروز می‌تواند جوانان ما را حفظ و چمرانی تربیت کند، ترویج فرهنگ انتظار برای شهادت است.

سعادت‌فر گفت: چندین ملاک در انتخاب همسر مهم است که یکی از آن‌ها دقت داشتن درمورد خانواده همسر و اصل و نسب او است.

او گفت: یک جوان باید همسری برگزیند که از دامان این همسر سرباز برای امام زمان تربیت شود و نکته دوم دقت داشتن در ویژگی‌های خود همسر است.

خطیب جمعه بافق گفت: نکته دیگر این است که باید در بحث ازدواج بر روی ملاک‌های اصیل دست گذاشت و تنها ملاک‌های ظاهری و دنیوی را در نظر نگرفت چراکه در فرهنگ دینی ما به ازدواج با فرد متدین توصیه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار