در جلسه ستاد آبرسانی به روستا‌های آذربایجان شرقی اعلام شد: ۲۵۰ روستای استان تحت پوشش طرح بسیج آبرسانی قرار گرفته است.

آقای عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد آبرسانی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی و انسجام‌بخشی به اقدامات حوزه محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی به روستا‌ها تشکیل شده است.

مهاجرت‌ها به علت مولد نبودن روستا‌ها و مشکلاتی مثل کمبود امکانات آب و برق و اشتغال اتفاق می‌افتد که باید با یک حرکت همه جانبه برای حل این مشکلات از مهاجرت‌ها جلوگیری شود.

از جمله اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان پیگیری مسائل و معضلات روستاییان است.

مسئولان استان موظف هستند حل مشکلات روستاییان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با تاکید بر ایجاد زندگی پایدار در روستا‌ها با تامین امکانات زیرساختی، گفت: باید نظارت جدی در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشد و موانع آن‌ها به موقع اعلام شود تا در صورت نیاز برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

بحث فنی و زمان بندی اجرای آبرسانی به روستا‌های استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به جد پیگیری شود و اعتبارات آن نیز با روند پیشرفت طرح تزریق شود.

تسریع در عملیات آبرسانی به ۲۵۰ روستای استان ضروری است.

باید هر عاملی که در روند اجرای پروژه‌ها تاثیر منفی می گذارد از بین رفته و با افزایش پیگیری و نظارت‌ها آبرسانی انجام شود.

آقای خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در استان حدود ۷۰۰ روستا مشکل کمبود آب دارند که از این تعداد ۲۰۰ روستا در حالت سربه سر و ۵۰۰ روستا نیز دارای مشکل شدید هستند.

 از این تعداد ۲۵۰ روستا تحت پوشش طرح بسیج آبرسانی قرار گرفته است که در مرحله نخست، پارسال آبرسانی به ۱۲۱ روستا با بیش از ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) واگذار شد که براساس قرارداد تا پایان تیرماه امسال آبرسانی به این روستا‌ها باید به اتمام برسد.

 هزینه مرحله اول این طرح ۱۳۴ میلیارد تومان است.

مرحله بعدی این طرح هم امسال برای آبرسانی به روستا‌های دیگر با پیش بینی اعتبار حدود ۱۲۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز گفت: آب ۱۲۱ روستای یادشده از رودخانه ارس، سد حاجیلارچای و چاه‌های هشترود تامین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.