عضو انجمن بلاکچین گفت:یک شرکت حتی اگر بسیار معتبر باشد و در حوزه سرمایه گذاری خارجی فعالیت کند پیگیری شکایت و اعتبار سنجی آن شرکت مشکل است.

عباس آشتیانی گفت: مالکیت در ارزش و قالب حساب بانکی و ارز ریال و یا در قالب مالکیت از طریق حفظ کلید خصوصی در دنیای بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال است. در برخی موارد هم در قالب اسناد رسمی کشور.معمولا شرکت‌های که در خواست می‌کنند که مالکیت در اختیار آن‌ها قرار بگیرد یا دارایی دیجیتال مردم در کیف پول شرکت قرار بگیرد تا مردم بتوانند سود دریافت کنند یک نشانه هشدار برای کلاه برداری است.

به گفته این عضو بلاکچین، درباره دارایی‌های دیجیتال مردم باید توجه کنند که کوین‌ها و توکن‌ها اگر کاملا غیر متمرکز و غیر وابسته باشند، دارای ارزش ذاتی هستد مانند بیت کوین. دسته دیگری از کوین‌ها وجود دارد که ارزش آن‌ها متصل به یک دارایی فیزیکی است و شرکت‌های ناشر این کوین‌ها معمولا نیازمند مجوز از یک دولت مرکزی هستند مثل توکن‌هایی که معادل طلا هستند. گروه دیگری از کوین‌ها و توکن‌ها معادل خدمتی که ارائه می‌دهند و تعداد کاربران آن دارند ارزشمند هستند، که به آن توکن کاربردی هم می‌گویند.

او گفت: با پیشرفت علم در زمینه بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال، شاهد افزایش کلاهبرداری‌های مختلف هستیم و بیشتر کلاه برداری‌ها طمع افراد را نشانه می‌گیرد، هرگونه وعده قطعی برای رشد ارزش  و پرداخت سود ثابت قطعا از نشانه‌های کلاهبرداری است، چون تضمین پرداخت سود ثابت در ارز ریال دولت و بانک مرکزی است.

فاینانس به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و همچنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (وفق قرارداد‌های مالی بسته شده با اعتبار دهندگان خارجی) گفته می‌شود.

بلاکچین سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌ها به حساب می‌آید. این داده‌ها می‌توانند برای نمونه تراکنش‌های بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیام‌های شخصی یا دیگر اطلاعات. ویژگی زنجیرهٔ بستکی این است که کار ذخیرهٔ این داده‌ها بدون وجود یک مدیر و صاحب‌اختیار مرکزی امکان‌پذیر است و نمی‌توان با تخریب یک نقطهٔ مرکزی داده‌های ذخیره‌شده را تحریف یا نابود کرد. معروف‌ترین کاربرد زنجیرهٔ بلوکی، رمز ارز بیت‌کوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار