معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۳۵ هزار نفر از دانش‌آموزان اصفهانی در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی شرکت کرده اند.

مهدی نم نبات گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان هدف اصلی این جشنواره است و در حقیقت دانش‌آموزان کتابخوان در مدارس طی برنامه‌های درون مدرسه‌ای شناخته می‌شوند و کسانی که به کتابخوانی علاقه‌مند هستند وارد این حرکت فرهنگی می‌شوند.

او می‌گوید: این جشنواره در ۴ مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری در پنجمین دوره جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است: فرایند برگزاری مسابقه به این صورت است که در مرحله اول یک کتاب توسط مدرسه به دانش‌آموز معرفی می‌شود سپس دانش‌آموز کتاب معرفی شده را می‌خواند و شرکت کنندگان برتر به مرحله دوم یعنی منطقه راه پیدا می‌کنند و در این مرحله به برگزیدگان یک کتاب معرفی می‌شود، دانش‌آموزان کتاب معرفی شده را می‌خوانند، شرکت کنندگان گلچین خواهد شد و برگزیده به مرحله سوم راه می‌یابد. به راه یافتگان به مرحله استانی کتاب دیگر معرفی می‌شود و دانش‌آموزان کتاب معرفی شده را می‌خوانند شرکت کنندگان برای سومین بار گلچین می‌شوند و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

نم نبات گفت: تعداد ۹۵۹۵ نفر از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم دوره ابتدایی بصورت توصیفی در مسابقه شرکت نموده اند و تعداد ۸۹۳۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه‌های سوم و چهارم ابتدایی و دانش آموزان پایه‌های پنجم و ششم نیز تعداد ۶۶۳۶ نفر در مرحله آموزشگاهی این جشنواره با خرید کتاب و مطالعه شرکت فعال داشته اند و آزمون منطقه‌ای آن در روز ۱۸ خرداد برگزار خواهد شد.

به گفته او، از بین دانش آموزان متوسطه اول تعداد ۳۸۲۵ نفر و تعداد ۱۶۸۵ نفر از دوره متوسطه دوم در این آزمون شرکت داشته اند که منتخبان آن در روز پنجم تیر در مرحله منطقه به رقابت می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار