یاسین معتوکی گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین گسترش مشارکت معلمان در همه فعالیتهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی است، و رضایتمندی شغلی معلمان و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی از اهداف اجرای لایحه رتبه بندی است.
به گفته او در قانون شایستگیهای عمومی، مجموعه صفات و ویژگیهای فرد شامل نگرشها باورها و اعتقادات وی تعریف شده که معمولا همه معلمان این امتیازات را کسب خواهند کرد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز می گوید: نظام رتبه بندی در سند تحول بنیادین برا اساس مدرسه محوری به مدرسه واگذار شده است لذا مدارک توسط مدیر مدرسه بررسی وتائید گردیده ودر نتیجه فرمهای نهایی به تائید هیات ممیزی اداره میرسد.
او اصلاح نظام پرداخت معلمان را یکی از اهداف اساسی لایحه رتبه بندی دانست و گفت: ملاک تعیین رتبه امتیازات معلمان است و در ارزیابی رتبه ها، اصل و محوریت بر اعتماد به مدرسه براساس دادههای هر معلم است.