معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ۲ هزار و ۳۶۶ مورد بازرسی بهداشتی در دهه اول اجرای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در راستای کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس و سلامت روزه‌داران خبر داد.

محمدرضا اکبری گفت : در راستای سلامت هم استانی‌ها در دهه اول اجرای برنامه بسیج سلامت ماه مبارک رمضان توسط بازرسان بهداشت محیط استان و اجرای طرح تشدید نظارت‌ها، ۳۰۳ مورد بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی انجام گرفت.

همچنین طی این مدت، ۱۴۲ مورد بازرسی از محل‌های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی‌های سنتی، ۱۳۹ مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم، ۱۴۶۶ مورد بازرسی از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی و ۳۱۶ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در جریان این بازدیدها، ۱۴ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۸۱۲ کیلوگرم مواد غذایی نیز معدوم یا از مسیر مصرف و عرضه خارج شد.

اکبری گفت: برنامه تشدید نظارت بر مراکز و اماکن فعال در ماه مبارک رمضان از جمله اماکن برگزاری مراسم، مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه‌ها، مراکز تهیه و عرضه آش، حلیم، نانوایی، زولبیا و بامیه و... با فعالیت ۱۷ تیم بازرسی بهداشت محیط در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.