معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز ۲ مورد پلمب مواد غذایی غیر قابل مصرف انجام شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با آغاز کشیک نوروزی تا پایان روز ۱۳ فروردین تعداد ۴ هزار و ۵۴۵مورد نظارت بهداشتی توسط بازرسان مراکز بهداشت استان و ۶۶۴ مورد نظارت در قالب تیم‌های مشترک با اصناف، تعزیرات و سازمان صمت انجام شده که منجر به صدور ۷۷ مورد معرفی به مراجع قضایی واحد صنفی متخلف شده است.

 محمدرضا اکبری گفت : در این نظارت‌ها که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت تا کنون ۴۲۵۳ کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف توقیف و یا در محل معدوم شده است.

بنا به گزارش مدیرگروه سلامت محیط و کار استان در ایام کشیک نوروزی ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۸۵ مورد کلرسنجی آب شرب و ۵۳۱ کلرسنجی پرتابل توسط کارشناسان بهداشت محیط استان در راستای سلامت آب شرب هم استانی‌ها انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای کشیک نوروز ۱۴۰۱ تعداد کل مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ...) بازرسی شده ۹۳ مورد، تعداد کل مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ...) معرفی شده به مراجع قضایی ۳ مورد و تعداد کل مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ...) پلمب شده ۱ مورد اعلام کرد وی درادامه ازهمشهریان گرامی خواستند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موارد را با سامانه ۱۹۰ درمیان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان مراکز بهداشت استان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

مدیرگروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعداد کل پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری بازرسی شده در استان در ایام کشیک نوروز ۱۴۰۱ را ۴۸ مورد اعلام کرد. مهندس بهروزعلیزاده در ادامه خاطر نشان کرد هیچ کدام از موارد نیاز به ارجاع به مراجع قضایی و پملب نداشته اند.

 درراستای برنامه‌های کشیک نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۷۰۶ مورد اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای استان بازرسی شد و از این تعداد ۱۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع و ۱ مورد پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.