نماز عید فطر قزوین در بلوار حاج قاسم سلیمانی، مقابل استانداری برگزار می‌شود.

در جلسه هماهنگی برگزاری نماز عید فطر قزوین مقرر شد، نماز عید فطر قزوین در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی، مقابل استانداری برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه گفت: تعظیم شعائر الهی در نماز جمعه نسبت به نماز‌های دیگر اهمیتش دو چندان است؛ اما در نماز عید فطر این اهمیت صد چندان می‌شود چرا که این همایش بزرگ عرفانی، سالیانه است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نماز عید فطر باید متمرکز برگزار شود، بیان کرد: در دوران امیرالمؤمنین (ع) برخی از مردم به حضرت پیشنهاد کردند برای کسانی که نمی‌توانند برای نماز عید فطر به بیرون از شهر بیایند، مسجد و امام جماعتی در نظر بگیرد، اما حضرت نپذیرفت و فرمود من کراهت دارم سنتی بگذارم که رسول خدا (ص) آن را نگذاشت.

عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین هم در این جلسه گفت: موضوع نماز عید فطر با تمهیدات امام جمعه محترم قزوین به یک نماد اتحاد و انسجام در سطح قزوین تبدیل شده است و به سایر نقاط استان نیز تسرّی پیدا کرده است.

وی افزود: این شکل از برگزاری و هماهنگی فضای نماز عید، فضای جذابی در سراسر شهر ایجاد می‌کند و بخاطر واکسیناسیون و کنترل بیماری امیدواریم با کنترل‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد برگزاری باشکوه‌تر و بهتر نماز عید فطر در قزوین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار