وزیر بهداشت گفت: امیکرون در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود ۲۵ هزار و در ایران حدود ۷ هزار نفر قربانی گرفته است.

بهرام عین اللهی در دیدار اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور گفت: در شروع به کار ما، روزانه بیش از ۷۰۰ نفر قربانی و بیش از ۵۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شدند؛ اما با تلاش و مشارکت گسترده مردمی در واکسیناسیون، شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و دو رقمی شدن آن در اکثر روز‌ها در ماه‌های اخیر بوده ایم.  

عین اللهی گفت: محرومیت را در مناطق مختلف کشور دیده ایم و این محرومیت‌ها فراوان و وظیفه ما است که در جهت رفع آن‌ها تلاش کنیم. یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، مقابله با پرداخت‌های غیرمتعارف پزشکی و این خط قرمز ما است.

 به گفته وی افزایش پوشش بیمه همگانی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت است که مجلس نیز در این زمینه اعتباراتی را در نظر گرفته است. امسال حتما همه افراد فاقد پوشش بیمه، باید تحت پوشش قرار گیرند و اقداماتی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران آغاز شده است.  

وزیر بهداشت گفت: تلاش و هدف ما این است که ظرفیت و صندلی‌های پزشکی و دستیاری، مورد استفاده قرار گیرند. قبلا کل ظرفیت پُر نمی‌شد؛ چون ضوابط، قانون و برنامه ها، مشکلاتی داشتند به عنوان نمونه در مقطع تخصصی، دانشجویان باید در سه گروه آزمون می‌دادند و فقط حق انتخاب ۱۰ رشته را داشتند و بسیاری از ظرفیت ها، خالی می‌ماند. سال گذشته از ۴ هزار ظرفیت دستیاری، هزار صندلی خالی مانده بودند که با تغییرات و برنامه ریزی‌هایی که کردیم، تکمیل ظرفیت را اعلام و ۲۵۰ صندلی دیگر، پُر شد. امسال با تغییراتی که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعمال کرده ایم، امیدواریم که ظرفیت ها، خالی نمانند.  

به گفته عین اللهی سه قرارگاه از جمله قرارگاه جمعیت، تقویت شبکه بهداشت و نیز دارو پدر وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا بر حل مشکلات و تقویت این سه حوزه، تمرکز شود.

برچسب ها: وزارت بهداشت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.