نشست شورای سياست گذاری مسابقات قرآن وزارت بهداشت برگزار شد و بر اساس يكی از تصميم‌گيری‌های اين جلسه مقرر شد مرحله نهايی آزمون كتبی جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در خود دانشگاه‌ها برگزار شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ در اين نشست كه در محل معاونت فرهنگی دانشجويی وزارت بهداشت برگزار شد، اعضای اين شورا به بحث و تبادل نظر در مورد برنامه‌های مختلف مسابقات قرآنی وزارت بهداشت پرداختند.

براساس این گزارش، يكی از اصلی‌ترين برنامه‌هايی كه در اين نشست در دستور كار قرار گرفت تصميم‌گيری در مورد زمان و مكان برگزاری مرحله نهايی آزمون كتبی هجدهمين جشنواره قرآنی، دانشجويان، كاركنان و اساتيد دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور بود.

برپایه این گزارش در اين بخش به دليل درخواست‌های مكرر دانشگاه‌ها در مورد تغيير در زمان و يا نحوه برگزاری آزمون به دليل تداخل آن در ماه مبارك رمضان و مشكلاتی كه در اين ماه برای مسافرت‌های چندروزه وجود دارد، مقرر شد اين مسابقات در همان زمان قبلی اما به صورت همزمان و در دانشگاه‌ها برگزار شود.

بر اساس اين گزارش آخرين تغييری كه در آزمون مرحله نهايی هجدهمين جشنواره قرآنی دانشجويان، كاركنان و اساتيد در بخش كتبی به وجود آمد از اين قرار است كه اين آزمون در همان زمان قبلی، يعنی 31 تيرماه در دانشگاه‌هايی كه نمايندگانشان در مرحله نهايی اين بخش حضور دارند، برگزار می شود.

براساس این گزارش با توجه به اينكه برخی از دانشجويان، بومی استان محل تحصيلشان نيستند، مقرر شد دانشجويانی كه در زمان برگزاری آزمون در محل سكونتشان حضور دارند، با مراجعه به يكی از دانشگاه های علوم پزشكی استان محل سكونتشان در اين آزمون شركت كنند.

حسين همتی، سرپرست مركز قرآن و عترت وارت بهداشت در اين مورد گفت: اين آزمون با همكاری، حراست دانشگاه های علوم پزشكی، كانون قران و عترت و نهاد نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه ها برگزار می شود.

وی افزود: پس از پايان آزمون اوراق اسكن شده به مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت ارسال و درآنجا داوری می شوند.

براساس این گزارش، در اين مرحله بيش از 200 نفر در دو رشته تفسير و ترجمه قرآن كريم و در بخش‌های دانشجويان، كاركنان و اساتيد حضور دارند و نفرات برتر هر رشته در مراسم اختتاميه هجدهمين جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشكی تجليل می شوند.

برپایه این گزارش پيش از اين قرار بود مرحله نهايی آزمون كتبی اين مسابقات با حضور راه يافتگان به اين مرحله روز 31 تيرماه به صورت تجميع در دانشگاه علوم پزشكی ارتش برگزار شود.

نشست شورای سياست‌گذاری مسابقات قرآن دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور، با حضور دكتر محمدحسين آيتی، معاون فرهنگی دانشجويی وزير بهداشت، حسين همتی، رئيس مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت، دكتر كاظم حسن‌پور و دكتر نعمت‌الله شموسی، رئيس و معاون فرهنگی دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی سبزوار، دكتر مازوچي معاون فرهنگی دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی كاشان و ساير اعضای اين شورا برگزار شد.

گفتنی است: جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشكی كشور 24 تا 27 مردادماه در سبزوار برگزار می‌شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.