معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: نبود ناوگان عمومی مطلوب و متناسب در شهر زاهدان از عوامل اصلی افزایش ترافیک شهری است.

سرهنگ علی رحیمی در خصوص "نقش و جایگاه مهم و تاثیر گذار ناوگان عمومی مطلوب در کاهش بار شدآمدی معابر شهری و کاهش هزینه ها"، بیان داشت: در استان ما و از جمله زاهدان مشاهده می‌نماییم که مردم تمام امورات روزانه را با خودروی شخصی انجام می‌دهند، و این نتیجه‌ای جز گره‌های ترافیکی بازنشدنی در بر نخواهد داشت.

او به اهمیت زیرساخت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در حوزه‌های مختلف، چون تاکسی رانی، اتوبوس رانی و ریلی و... از نظر کمی و کیفی، در شهر زاهدان و شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و همچنین سرویس دهی به شهروندان آنچنان که باید باشد وجود ندارد و اگر هم باشد پاسخگوی نیاز مردم و جامعه نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مسئولان استان می‌بایست در راستای وظایف قانونی و به منظور تسهیل رفت آمد عمومی مردم برنامه ریزی لازم را انجام تا علاوه بر کاهش میزان استفاده از وسایط نقلیه شخصی، هزینه تردد در سطح شهر نیز قدری کاهش پیدا کند.

سرهنگ رحیمی  گفت: برابر نٌرم موجود به ازای هر هزار نفر یک دستگاه اتوبوس مسافربری شهری بایستی در چرخه خدمت باشد که به طور میانگین برای شهر زاهدان ۸۰۰ تا ۹۰۰ اتوبوس خط واحد لازم است که فعلا تقریبا یک دهم نیاز واقعی تامین شده است و جوابگوی نیاز واقعی مردم به ویژه در ایام و مناسبت‌های سال همچون فصول تحصیلی دانش آموزان، نمی‌باشد این درحالی است که برای ایجاد سایر مولفه‌های ناوگان عمومی از قبیل BRT و مترو و ... نیز هنوز برنامه روشنی در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت:  با رسیدگی به شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله توسعه و ارتقاء تعداد خط‌های اتوبوس درون شهری و افزایش ایستگاه ها، نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی، زیباسازی و ایجاد جذابیت در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها و... نسبت به ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل همگانی باید مسئولان تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار