رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، خوشنویسان استان آیات قرآن کریم را کتابت کردند.

احسان قائدی گفت: کتابت آیات قرآن کریم با همکاری واحد هنر‌های تجسمی و انجمن خوشنویسان ایران چهارمحال و بختیاری به عنوان «قاب عاشقی» در کافه گالری هنر شهرکرد برگزار شد.

قاب عاشقی رویدادی درخشانی است که در ماه میهمانی خدا به همت خوشنویسان فرهیخته استان چهارمحال و بختیاری هرساله رخ می‌دهد و حاصل تلاش هنرمندان خوشنویس استان برپایی نمایشگاهی با عنوان قاب عاشقی خواهد شد.

آشنایی مردم فرهنگ دوست و عزیز استان با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید و انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی از اهداف این گردهمایی معنوی است.

کتابت آیات الهی از آئین‌های دینی و فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی است و بدون شک خلق اثر هنری از آیات الهی به دریافت نور و معرفت بیشتر برای همه ارادتمندان و دوست داران و اساتید و خطاطان و هنرمندان می‌انجامد.

احمد ابراهیمان سرپرست انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری هم گفت: بیش از ۳۰ نفر از اساتید، مدرسان و هنر جویان برتر خوشنویسی استان در این محفل زیبا و معنوی هنری مشغول کتابت کلام و آیات الهی در ماه مبارک رمضان هستند.


بیشتر بخوانید


اکنون انجمن خوشنویسان استان بیش از پنج هزار هنر جوی فارغ التحصیل در مقاطع مختلف خوشنویسی تربیت کرده است که از این تعداد ۳۰۰ هنر جو ممتاز و ۱۰۰ هنر جوی فوق ممتاز فارغ التحصیل شده اند.

هم اکنون شش استاد تمام هنر خوشنویسی در استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند که هنر جویان خوشنویسی استان از هنر این عزیزان بهره می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار