استاندار چهارمحال و بختیاری بر راه‌اندازی خانه‌های قرآنی در محلات این استان تاکید کرد.

آقای حیدری در محفل انس با قرآن و نشست با فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت:  کار در حوزه قرآن را نباید مشروط به ساختار اداری و تشکیلاتی دانست و لازم است برای تقویت و توسعه خانه‌ها و زیرساخت‌های قرآنی در استان یک نهضت همگانی شکل گیرد.

 در حال حاضر باید به صورت جهشی برای تعمیم، گسترش و فرهنگ‌سازی آن تلاش شود تا راه‌اندازی خانه‌های قرآنی در محلات در اولویت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


راه‌اندازی خانه‌های قرآنی در محلات با وجود مشتاقان و علاقه‌مندان به معارف اسلامی هزینه چندانی ندارد و شکل‌دهی این خانه‌ها به عنوان یک نهضت و جهش همگانی باید مدنظر باشد چرا که فعالیت این‌گونه مراکز کوچک فرهنگی مزیت‌های بسیاری در جامعه به همراه دارد و محلات را از انواع آسیب‌ها مصون می‌دارد.

مدارس از مراکز مهم و موثر در گسترش و نهادینه شدن معارف قرآنی و اسلامی به شمار می‌روند و بحث ترویج این معارف در شورای آموزش و پرورش استان نیز مورد تاکید قرار گرفته، از این رو انتظار می‌رود فعالان قرآنی این موضوع را مطالبه کنند و برای اجرای آن همکاری کنند.

فعالان قرآنی که بسیاری از آنان در مجموعه آموزش و پرورش حضور دارند می‌توانند در امر توسعه معارف قرآنی در مدارس اثرگذار باشند و این اقدام ماندگار را بنا گذارند.

کار در حوزه قرآن را نباید نیازمند ساختار اداری و تشکیلاتی دانست بلکه باید اینگونه از اقدامات به صورت خودجوش و هیاتی به پیش رود.

کار فرهنگی در قالب ساختار اداری پیش نخواهد رفت و کار میدانی، جهادی و انقلابی در این باره نیاز است.

 از فعالان قرآنی و فرهنگی انتظار می رود در این عرصه به شکلی جدی ورود پیدا کنند.

جهاد تبیین یکی دیگر از موارد مهم در حیطه فعالیت‌های گروه‌های قرآنی و افراد فعال در این عرصه است.

اگر قرار است کار عقیدتی و فرهنگی روی جوانان اثرگذار باشد نیاز است که خود جوانان وارد میدان عمل شوند و مسئولیت کار به خود آنان واگذار شود.

فعالان قرآنی در بصیرت افزایی و عمق‌بخشی به امید در جامعه می‌توانند به شکلی موثر ورود کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۰:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
بزرگوار،مساجد و خانه های قرآنی را در سراسر روستاهای استان گسترش دهید.
آخرین اخبار