مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان از رشد ۳۲.۷ درصدی پرونده‌های اجرایی در استان همدان خبرداد.

اصغر پیرهادی گفت: در سال گذشته ۹۱۶۲ فقره پرونده اجرایی، از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی در دوایر اجرایی ادارات ثبت استان تشکیل شد و این در حالی ست که در سال ۱۳۹۹ کل پرونده‌های اجرایی در استان ۶۹۰۵ فقره بود و طبق گزارشات گرفته شده با ۳۲.۷ درصد افزایش، هفتمین استان کشور در میزان رشد پرونده‌های تشکیلی اجرایی طی دو سال گذشته هستیم.

این اداره کل گام مهمی در حفظ حقوق بیت المال برداشته چرا که بسیاری از این پرونده‌ها مربوط به مطالبات دولت از بدهکاران است که با وصول آن از طریق اجرای ثبت این مهم به نحو احسن محقق شده است.

او با ابراز ناراحتی از افزایش پرونده‌های تشکیلی اجرای مهریه در سال گذشته گفت: در سال ۱۳۹۹، ۴۸۴۵ فقره پرونده اجرای مهریه در استان تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، این میزان به ۵۳۳۸ فقره پرونده افزایش یافته که با رشد ۱۰.۲ درصدی در این شاخص مواجه هستیم.

پیرهادی در ادامه گفت: علی رغم کمبود شدید نیرو در چارت اداری، این اداره کل با جدیت تمام در سال گذشته ۱۲۱۵۸ فقره پرونده اجرایی سنوات قبل و ۱۴۰۰ مختومه کرده است که علاوه بر اینکه نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی بالغ بر ۲۸.۶ درصد در مختومه کردن این پرونده‌های سنواتی داشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار