معاون ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مکانیزه و الکترونیکی کردن همه اسناد رسمی تمامی فعالیت‌های سازمان از اولویت های کاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی اقبال معاون ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز با حضور در همدان و در جلسه شورای اداری ضمن قدرانی از عملکرد ثبت اسناد استان همدان، علت حضور خود در استان را بازرسی از ادارات و آشنایی با مشکلات استان اشاره کرد و افزود: الویت این سازمان هوشمندسازی کامل ثبت شرکت‌هاست و برنامه‌های مدونی در این خصوص طراحی شده که در آینده نزدیک، تمامی فعالیت‌های این بخش به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام خواهد شد.

او با اشاره به تلاش برای توسعه سند رسمی، این مهم را بستری برای کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی دانست.

معاون ثبت و اسناد کشور حذف مکاتبات فیزیکی در ادارات را عاملی برای اجرایی کردن عملیات ‌ها به صورت حقوقی و مکانیزه است تا مانع تداوم تخلفات در تعداد محدودی از دفاتر اسناد رسمی شویم.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص پرونده‌های موجود در شورای عالی ثبت هم بیان کرد: در این خصوص برنامه ریزی شده تا در کوتاه‌ترین وقت و زمان حتی در کمتر از یک ماه اقدام شود و جلوی اطاله دادرسی به واسطه ماندن پرونده‌ها در این شورا را خواهیم گرفت.

او با استقبال از برخی پیشنهادهای روسا ابراز داشت نکات مطرح شده، جهت اصلاح رویه در انجام کار، در سطح سازمان پیگیری خواهد شد.

اقبال با بررسی آمار و اقدامات صورت گرفته، فعالیت‌های استان را رضایت بخش ارزیابی کرد و همکاران خدوم استان را مورد تشویق و در خور قدردانی دانست.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور درجلسه مشترک هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسنادرسمی و ازدواج و طلاق استان همدان هم به تلاش سازمان ، جهت ساماندهی اسناد عادی و قولنامه‌ای به‌خصوص در حوزه نقل و انتقالات خودرو پرداخت.

او با اشاره به اهمیت وجایگاه سر دفتری و نقش تاثیرگذار سران دفاتر در اطمینان بخشی و امنیت حقوقی در جامعه در حوزه اموال منقول و غیر منقول افزود: سردفتران باید در حفظ شأن ومنزلت این جایگاه رفیع نهایت تلاش خودرا به کار گیرند.

اقبال در ادامه اظهار داشت: به زودی با تدوین نظامنامه جدید درامر سران دفاترازدواج وطلاق نظم داده خواهد شد.

او سران دفاتر اسناد رسمی را از جمله افراد متعهد و متدینی معرفی کردکه به مردم خدمت رسانی می‌کنند و ابراز داشت: سردفتران به عنوان قشر فرهیخته وحقوقدان بایدبامجموعه ثبت درکنارهم باشند.

معاون ثبت اسناد و املاک کشور هیات مدیره کانون‌های هر استان را نمایندگان منتخب وفرهیختگان حقوقی وثبتی آن استان اعلام و تاکید کرد: سران دفاتر جهت حفظ جایگاه رفیع کاتبان بالعدل، باید شئونات سردفتری رادرهمه ابعاد حتی دررفتار وگفتار رعایت کنند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار