اداره کل ثبت اسناد و املاک همدان رتبه سوم کشور در وصول معوقات بانک‌ها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: ثبت اسناد و املاک استان همدان رتبه سوم کشور در وصول معوقات بانک‌ها را به خود اختصاص داد.

اداره کل ثبت اسناد و املاک همدان رتبه سوم کشور در وصول معوقات بانک‌هاپیرهادی مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در این خصوص بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همدان با حدود پنج برابر افزایش در وصول معوقات بانکی نسبت به سال ۹۸، رتبه سوم کشور را در این زمینه پس از استان یزد و زنجان به خود اختصاص داده است.

او افزود: با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌های مطالبه ابتدا در واحد‌های اجرای اسناد رسمی مطرح و رسیدگی شده و در صورت عدم شناسائی اموال درمدت ۲ ماه ونیز درصورت عدم اجرای وصول مطالبات درمهلت ۶ ماه حسب درخواست متعهدله، گواهی مراجعه به محاکم دادگستری صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسنادو املاک استان همدان اظهار داشت: در ۸ ماهه سال ۹۸، ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از معوقات بانک‌ها از سوی ثبت اسناد و املاک استان همدان در سال ۹۸ وصول شده بود که در مدت مشابه سال جاری بالغ بر ۳۳۹ میلیارد ۶۶۰ میلیون تومان معوقات بانک‌ها وصول شد و در این باره شاهد رشد ۴۳۴ درصدی در این شاخص هستیم.

او با بیان اینکه در ۸ ماهه سال ۹۸ یک هزار و ۴۷۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده بود که این آمار در ۸ ماهه سال جاری ۲۸۹.۴ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در مدت مشابه امسال به ۵ هزار و ۷۲۸ مورد افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان اعلام کرد: تعداد پرونده‌های تشکیلی مهریه در هشت ماهه سال ۹۸، ۱۱۱۶ فقره بوده که در مدت مشابه سال ۹۹، به ۳۰۲۲ فقره پرونده افزایش یافته و در این خصوص ۱۷۱ درصد رشد داشته ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار