با توجه به تعیین الگوی مصرف در استان مرکزی نیمی از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

 
با توجه به تعیین الگوی مصرف در استان مرکزی نیمی از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده اند.

یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در مورد تعیین الگوی مصرف و رعایت این الگو در استان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

به طور میانگین در سال گذشته ۴۸ درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را در استان مرکزی رعایت کردند.

همچنین ۴۳ درصد از مشترکین آب استان مرکزی تا ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند و ۹ درصد از مشترکین آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند که بیشترین این تعداد، مشترکین ساکن در روستا و جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.

الگوی مصرف آب برای مشترکان خانگی استان مرکزی در ماه تعیین شده و قیمت آب برای مشترکان خانگی که بر اساس الگوی مصرف ماهانه تا ۱۴ مترمکعب آب مصرف کنند، افزایش نخواهد یافت.

لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو با هدف اصلاح تعرفه‌های آب به منظور مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تهیه شده و بر اساس آن قبوض آب بهای مشترکین پر مصرف با افزایش نرخ آب و به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.


در اقامتگاه‌های غیردائم از جمله ویلاها، باغ ویلاها، خانه باغ‌ها و مجتمع‌های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب و کار افراد نیستند در صورت رعایت الگوی مصرف آب تا ظرفیت قراردادی با افزایش نرخ آب بها مواجه نخواهند شد و برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی نرخ آب آزاد محاسبه می‌شود.

مشترکان کم مصرف تحت حمایت سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد امام مشمول معافیت هستند و این دسته از مشترکین چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول معافیت شده و هزینه آب بها برای این دسته از مشترکین رایگان محاسبه خواهد شد.

در استان مرکزی ۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزار و ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.