نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: سه شرکت برای سرمایه‌گذاری در پارک پتروشیمیایی بروجن اعلام آمادگی کردند .

حجت الاسلام جعفری گفت:  ۸۰ درصد سهام پارک پتروشیمیایی بروجن از این سه شرکت است و شرکت پترول زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس ۲۰ درصد سهام را دارد.

در حال حاضر بزرگترین معضل استان چهارمحال و بختیاری بیکاری است و اشتغال مستقیم طرح پارک پتروشیمیایی بروجن ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است و اشتغال غیر مستقیم دو برابری دارد.

پارک پتروشیمیایی بروجن یکی از اقدامات سودمند در جهت اشتغالزایی استان است که می‌تواند با احداث ۴۹ واحد هدف اشتغال‌زایی بالا را با به کارگیری حداکثری از نیرو‌های بومی استان دنبال کند.

پارک پتروشیمیایی بروجن جزو صنایع پایین دستی پتروشیمی است و مثل پتروشیمی اصلی بروجن، مادر نیست لذا آب‌بری پارک‌های پتروشیمیایی بسیار کمتر از صنایع بالادستی است.


بیشتر بخوانید


یکی از دلایل روی آوردن به سمت توسعه پارک پتروشیمیایی در بروجن به دلیل کمبود آب است و با توجه به مشکل آب در شهرستان بروجن توسعه پارک پتروشیمایی گزینه خوبی است.

هیئت مدیره و کار‌های اصلی شکل گرفته است و، چون واحد‌ها کوچک هستند می‌توان آن را سریعاً به بهره‌برداری رساند، زمین در جایی اختصاص پیدا کرده که زیرساخت‌ها آماده هستند و نباید معطل ایجاد زیرساخت‌ها از جمله برق، آب و... ماند.

با سطح اشتغال خوب پارک پتروشیمایی این بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال در شهرستان بروجن و استان چهارمحال و بختیاری است و باید استان به سمت این نوع کار‌ها برود تا شاهد اشتغالزایی خوبی در استان چهارمحال و بختیاری بود.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار