معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ۸۵درصد پرونده‌های ریگان به صلح وسازش منجر شده است.

سید مهدی قویدل در جمع اعضای شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان ریگان با اعلام کسب رتبه برتر شهرستان ریگان در پرونده‌های صلحی برای پنجمین سال متوالی گفت:مجموعه قضایی شهرستان ریگان توانسته با همکاری شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی در سال‌های اخیر گام‌های بسیار خوبی در جهت صلح و سازش و کاهش اختلافات در منطقه بردارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان می گوید: بیش از ۸۵درصد پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف شهرستان ریگان منجر به صلح و سازش شده اند که بیان کننده همکاری خوب مردم با اعضای شورا‌های حل اختلاف و مقبول بودن آنها بین مردم می‌باشد.

قویدل گفت : هر سال شاهد افزایش پرونده ها، جرایم و اختلافات هستیم و باید براساس آموزه‌های دینی به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در جهت کاهش اختلافات و افزایش صلح و دوستی قدم برداریم.

او از راه اندازی اورژانس قضایی در استان کرمان خبر داد وگفت: استان کرمان ابداع کننده این طرح در کشور است که با راه اندازی آن بسیاری از اختلافات و درگیری‌های کوچک قبل از تشکیل پرونده، با حضور تیم اورژانس قضایی در همان ابتدا حل و فصل می‌شوند و دیگر نیازی به تشکیل پرونده نیست.

قوی دل می گوید: تاکنون این طرح در شهرستان‌های بم، رودبارجنوب و زرند اجرا شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر در شهرستان ریگان هم فعالیت خود را آغاز کند.

به گفته او ، سالانه  حدود ۴۷هزار پرونده قضایی در استان تشکیل می‌شود که بیشترین آنها مربوط به سرقت، خشونت، اختلافات خانوادگی و تصادف می‌باشند.

امام جمعه شهرستان ریگان نیزدر این مراسم از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی قدردانی کرده و گفت : اختلافات خانوادگی در شهرستان ریگان در حال کاهش هستند و همه ما باید سعی کنیم گره از زندگی مردم باز کنیم نه اینکه گره بزنیم.

حجت الاسلام حبیب رضازاده گفت:همه مامی توانیم به مجموعه قوه قضائیه کمک کنیم تا اختلافات مردم را کاهش دهیم و در جهت اصلاح جامعه قدم برداریم.

امین سلطانی زرندی رییس دادگستری شهرستان ریگان نیز  از ورود ۹۸۰۰ پرونده به دادگستری شهرستان ریگان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

او گفت: با احتساب ۱هزار و۱۲۲ پرونده از سال ۱۳۹۸ چیزی قریب به ۲هزار پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است که از این تعداد قریب به ۱هزار و۸۵۰ پرونده به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شده است.

رییس دادگستری ریگان  می گوید: در حوزه قضایی ریگان فقط ۵ نفر قاضی حضور دارند که باید کار رسیدگی را انجام دهند، که البته با کمک شورا‌های حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی توانسته ایم در زمینه صلح و سازش و مختومه شدن پرونده‌های صلحی موفق شویم و جایگاه اول استان را در این زمینه کسب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار