پادشاه اردن در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل بر مخالفت با اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پادشاه اردن در گفتگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین المللی برای توقف تنش در قدس، اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی را به طور کامل رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین المللی برای توقف تنش در قدس، اقدامات یکجانبه اسرائیل را که تضعیف کننده فرصت‌های صلح در منطقه است به طور کامل رد کرد.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی که در حساب رسمی توییتری انتشار یافت در این گفتگوی تلفنی آخرین تحولات میدانی فلسطین و تبعات منفی آن بر صلح و امنیت در منطقه و جهان بحث و بررسی شد.

پادشاه اردن همچنین درباره اقدامات یک جانبه اسرائیل که راه حل تشکیل دو دولت و فرصت دستیابی به صلح جامع را تضعیف می‌کند هشدار داد.

وی همچنین مخالفت کامل خود را با لطمه زدن به وضعیت تاریخی و حقوقی قدس شریف اعلام کرد.

ملک عبدالله تاکید کرد هر گونه تلاشی برای تقسیم زمانی و مکانی حرم قدسی محکوم و غیر قابل قبول است. او بر اهمیت حمایت از نمازگزاران و پرهیز از هر گونه اقدامی به منظور جلوگیری از دسترسی به مسجدالاقصی یا تحریک آن‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

پادشاه اردن، در ارتباطی تلفنی با رجب طیب، رئیس‌جمهور ترکیه، درگیری نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی با نمازگزاران در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را تاسف‌آور و نگران‌کننده دانست.

رژیم صهیونیستی که در ۱۹۹۴ پیمان صلح با اردن امضا کرده است، از اینکه در این درگیری‌ها اردنی‌ها فقط از فلسطین حمایت می کنند، خشمگین هستند و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد به این حمایت اردنی ها جواب تندی خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار