موضعگیری اردن در حمایت از فلسطین و درخواست برای توقف حملات رژیم صهیونیستی، کابیته تل آویو را بر آن داشته تا امان را تحت فشار قرار دهد.

ملک عبدالله، پادشاه اردن، در ارتباطی تلفنی با رجب طیب، رئیس‌جمهور ترکیه، درگیری نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با نمازگزاران در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را تاسف‌آور و نگران‌کننده دانست.

اردوغان هم در توییتر خود نوشت که در این تماس، دو مقام سیاسی بر همکاری دوجانبه جهت کمک به برقراری صلح در منطقه توافق کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر هم در گفتگویی جداگانه با پادشاه اردن گفت: حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی باید پایان یابد و فلسطین از حمایت کامل کشورش برای بازپس گیری حقوق مشروع خود برخوردار است.

این درحالی است که کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد فشار‌ها را بر اردن به دلیل حمایتش از فلسطین تشدید کند.

روز گذشته، «ایمن الصفدی» با حضور در مجلس نمایندگان اردن اعلام کرد سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را در بحبوحه تهاجم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و درگیری با فلسطینیان احضار کرده است اما به دلیل حضور نداشتن سفیر، کاردار رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه اردن رفته است.

براساس گزارش پایگاه عمون، وزیر امورخارجه اردن در این جلسه گفت:  اردن تلاش‌های خود برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مصلای القبلی را بیشتر کرده است و قرار است روز پنجشنبه نیز کمیته اتحادیه عرب برای مقابله با تجاوزات اسرائیل در حرم شریف قدس، برگزار شود.

رژیم صهیونیستی که در ۱۹۹۴ پیمان صلح با اردن امضا کرده است،  از اینکه در این درگیری‌ها اردنی‌ها فقط از فلسطین حمایت  می کنند، خشمگین هستند و  یائیر لاپید،  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد به این حمایت اردنی ها جواب تندی خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری القسطل، نظامیان رژیم صهیونیستی از صبح امروز (سه‌شنبه) با یورش مجدد به مسجدالاقصی به بهانه انجام مراسم‌های دینی در اعیاد پسح، با ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی را پس از اقامه نماز صبح مجبور به ترک صحن مسجدالاقصی کردند.

شهرک نشینان صهیونیست نیز آماده فراهم شدن زمینه برای یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت قبله نخست مسلمانان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار