نخست وزیر اسبق فرانسه به طور ضمنی از موضع این کشور در برابر مسئله فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، دومینیک دو ویلپن در یک مصاحبه تلویزیونی تایید کرد آن‌ها در برابر کشتاری که در حق شهروندان فلسطینی صورت می‌گیرد، وظایفی دارند.کشتاری که باند‌های صهیونیستی‌ مرتکب آن می‌شوند.

دو ویلپن در این خصوص گفت: زمانی که به سوی شهروندان فلسطینی از جمله زنان و کودکان بی دفاع تیراندازی می‌کنید، نام این کار چیست؟ کشتار. می‌دانید که در عرف بین الملل اگر عبارت‌های دقیق به کار نبرید، هدف را گم می‌کنید. اگر دیپلماسی فرانسه قدرت خودش برای نام بردن درست از مسایل را از دست بدهد، اعتبار خودش را از دست می‌دهد.

حملات و یورش‌های شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است. تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی و فلسطینیان در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده است و مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است.

پیش از این جنبش فتح فلسطین از زبان حسین حمایل سخنگوی رسمی خود عنوان کرد که بحران اوکراین بی تفاوتی جهان در قبال حقوق مردم فلسطین را آشکار ساخت.

حمایل با اشاره به بی تفاوتی جهان نسبت به حقوق مردم فلسطین در شرایطی که کشورها اکنون یا میانجی گر و یا حامی طرف‌های درگیری دایر بین روسیه و اوکراین هستند، اعلام کرد جهان ده‌ها سال است که نظاره گر جنایت‌ها و تجاوزات اسراییل علیه مردم فلسطین بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چه عجب یک اروپایی از فلسطین دفاع کرد
احتمالا از جنگ اوکراین خجل شدن
آخرین اخبار