از سوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح؛

محورهای ۶گانه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح اعلام شد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح محور شش‌گانه‌ای برای لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیرو‌های مسلح تبیین و به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان گفت: ضرورت حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح به خصوص ماموران ناجا در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان نظم و آسایش عمومی، صیانت از اقتدار پلیس، توام با حمایت از حقوق شهروندی و حقوق مردم در اصلاح قانون به کار گیری سلاح مورد تاکید رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، رسیدگی به بیشتر پرونده‌های مرتبط با به کارگیری سلاح و مهمات توام با حمایت قانونی، قضایی و سازمانی بوده است و نباید در اصلاح قانون شتاب‌زده عمل کرد به نحوی که بر ابهامات آن افزوده شود همچنین در اصلاح قانون به کارگیری سلاح باید هم رویکرد صیانت از نیرو‌های مسلح و هم رعایت حقوق مردم مد نظر قرار گیرد.

قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری ۱۸ دی ۱۳۷۳ در ۱۷ ماده به تصویب رسید و در شهریور سال ۱۳۹۵، لایحه اصلاح این قانون توسط دولت وقت تقدیم مجلس نهم و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

برچسب ها: سلاح ، قانون ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار