مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۸۴ هزار و ۲۶۴ نفر معادل ۳۲.۷درصد جمعیت هدف استان در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

دکتر امید بنفشی گفت: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۹ نفر معادل ۸۵.۱ درصد جمعیت هدف نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: ۹۸۹ هزار و ۳۹۰ نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۷۵.۲ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

به گفته او ۳۳ هزار و ۵۲۹ نفر از جمعیت کودکان ۵ تا ۱۲ سال استان برابر با ۱۷.۱ درصد، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر بنفشی می گوید: تعداد کودکان ۵ تا ۱۲ سال که واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند، ۱۵ هزار و ۵۷۷ نفر برابر با ۷.۹ درصد جامعه هدف است.

 مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا این لحظه سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۸۶ دُز واکسن به استان تحویل شده است.

او گفت: اکنون ۷۶ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۵۴ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

به گفته بنفشی ۸۹.۳ درصد نوجوانان در قالب دُز اول واکسینه شده اند و ۸۳.۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در شهر‌های بانه، سقز، دیواندره و مریوان آبی و در بیجار، قروه، دهگلان، سنندج، کامیاران و سروآباد زرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.