بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا ۲۰۲۲ را بشناسید

در این گزارش اطلاعاتی از بهترین مانیتورها با بالاترین نرخ تازه سازی گرد آوری شده که برای گیمرها می تواند جذاب باشد.

در بازی، این بهترین مانیتور با نرخ تازه سازی بالا است که در مرکز توجه قرار دارد. اگرچه مانیتور‌های ۶۰ و ۱۲۰ هرتز منسوخ شده اند و مانیتور‌های ۱۴۴ هرتزی به زودی به استاندارد جدیدی تبدیل خواهند شد که در مورد سرعت یک صفحه نمایش می‌تواند با تصاویر جدید در هر ثانیه به روز شود اما نمونه هایی هم هستند که فراتر از این استاندارد هستند به خصوص زمانی که گیمر‌ها نگران هستند.

مانیتور‌های ۶۰ هرتزی برای اکثر نیاز‌های تماشای شما کافی هستند با این حال، برخی موقعیت‌ها به نرخ تازه‌سازی بالاتر نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر کارت گرافیک رایانه شخصی شما نرخ فریم بالاتری ارائه می‌دهد، یا اگر تجربه بازی روان‌تر و بدون پرش صفحه نمایش بسیار مهم‌تر از گیم پلی با وضوح بالاتر است، یک مانیتور با نرخ تازه سازی بالاتر راه حل بهتری است.

با این حال، قبل از سرمایه گذاری در یک مانیتور با نرخ تازه سازی بالا، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اولاً، این پنل‌ها معمولاً گران‌تر یا حداقل گران‌تر از همتایان ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز خود هستند به این دلیل ساده که ساخت آن‌ها گران‌تر است. دوم، شما وضوح بالا را قربانی می‌کنید تا آن نرخ تازه‌سازی بالا را به دست آورید. در حالی که اکنون نمایشگر‌های ۴K با نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز نیز وجود دارند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها در بازار موجود است، زیرا نسبتا جدید هستند. اگر می‌خواهید مانیتوری با نرخ تازه سازی حتی بالاتر باشد، با گزینه‌های ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p رو به رو می شوید. بنابراین، اگر بودجه کمی دارید یا اگر داشتن صفحه نمایش ۴K در اولویت است، این ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

در غیر این صورت، ما بهترین مانیتور‌های با نرخ تازه سازی بالا را در سال ۲۰۲۲ پیدا کردیم، از پنل‌های ۱۶۵ هرتزی که هنگام اجرای جدیدترین بازی‌های رایانه شخصی به خوبی به شما کمک می‌کنند تا آن دسته از مانیتور‌هایی با نرخ رفرش فوق العاده ۳۶۰ هرتز که به شما کمک می‌کند تا به بالاترین سطح از تابلو‌های امتیازات برسید.


بیشتر بخوانید


۱. Gigabyte Aorus CV۲۷Q

مانیتور‌های با نرخ تازه سازی بالا معمولاً ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که گزینه‌های مقرون به صرفه عالی در دسترس نیست. از میان آن‌ها، Gigabyte Aorus CV۲۷Q ممکن است بهترین باشد که نرخ تازه سازی سریع را در یک بسته QHD با کمتر از ۵۰۰ دلار / ۵۰۰ پوند ارائه می‌کند. اگر این برای متقاعد کردن شما کافی نیست، انحنای ۱۵۰۰R، نسبت کنتراست ۳۰۰۰:۱، و DisplayHDR ۴۰۰ دارای گواهی VESA، در کنار ویژگی همگام سازی تطبیقی و زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه آن باید شما را متقاعد کند. این بسیاری از ویژگی‌های چشمگیر برای غوطه وری در بازی است که در برخی از پنل‌های برتر پیدا نخواهید کرد. پشتیبانی از رنگ به ۹۰ ٪ DCI-P۳ محدود شده است و پورت‌های ورودی USB-C را شامل نمی‌شود، اما در این قیمت، ما شکایتی نداریم. به خصوص اگر بیشتر برای بازی باشد.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۲. Corsair Xeneon ۳۲QHD۱۶۵

Corsair Xeneon ۳۲QHD۱۶۵ با قیمتی ممتاز عرضه می‌شود، اما شما هزینه‌ای بیش از نرخ تازه‌سازی سریع آن را نیز پرداخت می‌کنید. رزولوشن ۱۴۴۰p، DisplayHDR ۴۰۰، ۱۰۰% Adobe RGB و ۹۸% DCI-P۳ وسعت رنگ، و تمام پورت‌هایی که می‌توانید درخواست کنید از جمله یک پورت USB-C - همه آن‌ها این صفحه نمایش را چشمگیر می‌کنند.

همچنین یک گزینه ایده آل برای کسانی است که تولید محتوا انجام می‌دهند یا می‌خواهند یک اولترابوک را نیز به آن متصل کنند در حالی که عملکرد HDR کمی آسیب می‌بیند، بنا بر این، صفحه نمایش مذکور مقرون به صرفه‌ترین گزینه نیست.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۳. Samsung Odyssey G۷

در حالی که ممکن است نیاز به کالیبراسیون خارج از جعبه داشته باشد، سامسونگ Odyssey G۷ کاملاً پنل است. نرخ تازه سازی فوق العاده سریع همراه با رزولوشن ۱۴۴۰p باعث می‌شود همه گزینه‌های ۴K را فراموش کنید، زیرا این نقطه شیرین برای بسیاری از بازی‌ها است.

همچنین دارای انحنای ۱۰۰۰R است که منحنی بسیار محکم‌تری نسبت به اکثر مانیتور‌های منحنی موجود است و تجربه بازی بسیار فراگیرتری را ارائه می‌دهد. همچنین دارای DisplayHDR ۶۰۰ و نسبت کنتراست ۲۵۰۰:۱ است تا واقعاً عناوین مورد علاقه شما را کمی عمق دهد. متاسفانه در بررسی سامسونگ Odyssey G۷ ما از اینکه در اینجا USB-C وجود ندارد ناامید شدیم، اما نمایشگر با این قیمت باید جایی از مشخصاتش را کاهش دهد تا به قیمت مورد پسند مخاطب خود برسد.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۴. Alienware ۲۷ Gaming (AW۲۷۲۱D)

اولین چیزی که با مانیتور بازی Alienware ۲۷، با نام مستعار AW۲۷۲۱D متوجه خواهید شد، این است که پایه آن چقدر سنگین است. در حالی که این می‌تواند برای کسانی که میز‌های فشرده دارند مشکل ساز باشد، نه تنها محکم و پر از تنظیمات ارگونومیک است، بلکه بسیار جذاب است و حتی از نور RGB نیز بهره می‌برد.

خوشبختانه، نه تنها به لطف نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز سریع است، بلکه فوق العاده است. دارای DisplayHDR ۶۰۰ و طیف رنگی ۹۸% DCI-P۳ بوده و به لطف اندازه ۲۷ اینچی آن، ۱۴۴۰p به تراکم پیکسلی بسیار بالایی برای تصویری واضح و دقیق تبدیل می‌شود.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۵. Asus TUF VG۲۵۹QM

اگر به دنبال یک مانیتور بازی هستید که بتواند به عنوان نمایشگر ویرایش عکس یا ویدیو نور مهتابی داشته باشد، Asus TUF VG۲۵۹QM احتمالاً اینطور نیست. پوشش رنگ محدودی دارد، اگرچه با ۹۹ ٪ sRGB جامد همراه است و هیچ راهی برای تنظیم گاما ندارد.

اما، اگر یک مانیتور کوچک سریع می‌خواهید که بتواند عملکرد فوق‌العاده نرمی را ارائه دهد، ایسوس ممکن است نمایشگر مناسبی برای شما باشد. نه تنها دارای نرخ تازه سازی فوق العاده سریع ۲۸۰ هرتز است، بلکه به شما امکان می‌دهد از G-Sync همزمان با ELMB یا Extreme Low Motion Blur Sync خود ایسوس استفاده کنید تا تصویری بدون توجه به سرعت، به همان اندازه صاف داشته باشید.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۶. MSI Oculux NXG۲۵۳R

در این نمایشگر اسپیکر یا پورت USB-C پیدا نخواهید کرد بلکه شما فقط رزولوشن ۱۰۸۰p دریافت می‌کنید. اما، با توجه به برچسب قیمت MSI Oculux NXG۲۵۳R و این واقعیت که شما واقعا نمی‌توانید سریعتر از این را دریافت کنید، کاستی‌های این نمایشگر را جبران می‌کند.

فناوری ULMB یعنی تاری حرکتی فوق‌العاده کم MSI تصاویر متحرک سریع را صاف نگه می‌دارد؛ و نور پس زمینه متغیر آن به شما امکان می‌دهد نسبت کنتراست را به طور چشمگیری افزایش دهید. این محصول برای کمتر از ۶۰۰ دلار / ۶۰۰ پوند بد نیست.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

۷. Asus ROG Swift PG۲۵۹QNR

ASUS ROG Swift PG۲۵۹QNR ممکن است از نظر ویژگی‌های سبک باشد، اما همه چیز لازم برای استفاده حداکثری از عملکرد سریع خود را دارد. نرخ تازه سازی ۳۶۰ هرتز در حال حاضر قابل توجه است اما، گنجاندن ULMB یا Ultra Low Motion Blur، Nvidia G-Sync، و Nvidia's Reflex Latency Analyzer به شما این امکان را می‌دهد که این سرعت را برای یک تجربه فوق العاده روان تنظیم کنید. حتی یک هیت سینک سفارشی بزرگ دارد تا وقتی ساعت‌ها در حال بازی هستید، مانیتور را خنک نگه دارد. این مانیتور به همراه یک براکت نصب شده است که آن را از رقبای خود متمایز می کند و  اختیاری است، که به شما امکان می‌دهد مانیتور را تقریباً به هر سطح صافی متصل کنید و در فضای اضافی روی میز صرفه‌جویی کنید.

بهترین مانیتور‌ها با نرخ تازه سازی بالا

گزارش از عطیه طالب پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار