معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: هزار دانشجو امسال به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

محمدجواد سلمانپور درباره اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور گفت: سازمان امور دانشجویان، ۲ هزار فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت ۶ ماهه برای دانشجویان مقطع دکتری در داخل کشور و هزار فرصت تحقیقاتی خارج از کشور فراهم کرده است.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه‌ها باید تا سقف اعلام شده، نسبت به معرفی دانشجویان اقدام کنند. بعد از بررسی شرایط دانشجویان در کارگروه اداره کل بورس، اعزام به فرصت‌های مطالعاتی را به دانشجویان اطلاع رسانی می‌کنیم.

سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کردند

سلمانپور گفت: سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج استفاده کردند و ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور امسال رشد چند برابری دارد.

او می گوید: فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور به قوت خود باقی است چرا که بر این باور هستیم، اعزام دانشجویان به این فرصت ها، نگاه آن‌ها را از حیث علمی تحت تاثیر قرار می‌دهد و با فضای بین الملل آشنایی پیدا می‌کنند. این فرصت‌ها همچنین از نظر علمی، آورده‌های قابل توجهی برای نظام به دنبال دارد.

به گفته سلمانپور اعزام دانشجویانی که به هر دلیل از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور جا ماندند، در صورتی که دانشگاه‌ها اسامی آن‌ها را در فهرست هزار نفر اعزامی قرار دهند، شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اختصاص ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل کشور

سلمانپور افزود: در فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور، دانشجویان با هماهنگی دانشگاه‌ها از دانشگاه محل تحصیل خود به دانشگاه دیگر برای گذراندن این دوره‌ها می‌روند؛ سال گذشته ۳۰۴ نفر از فرصت تحقیقاتی داخل استفاده کردند که این رقم برای سال جاری ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است که رشد چند برابری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فرصت فرار
۱۶:۰۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
اعزام 1000 دانشجو برای فرصت فرار از کشور به بهانه مطالعه در خارج از کشور
Germany
حسن
۱۴:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
از 1000 دانشجو 990 نفر به کشور دیگه بر نمیگردنند. من از دانشگاه البورگ دانمارک فارغ التحصیل شدم و در حین تحصیل با خیلی از دانشجویانی که برای فرصت مطالعاتی از کشور خارج شدند و دیگه برنگشتند مواجه شدم. پول مملکت و استعدادهای ایرانی رو خرج این خارجی ها نکنید. در حق مملکت خیانت میکنید. اگر حرف منو باور ندارید یه امار بگیرید ببنید چند نفر به بهانه فرصت مطالعاتی امدند دانشگاه البورگ دانمارک و دیگه برنگشتند. موارد مشابه های کشورهای کانادا و امریکا و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا ؟
الان سالهاست همه رشته ها را در داخل کشور تا مقاطع دکترا و پسادکترا داریم
بجای فرستادن این افراد به بهانه فرصت مطالعاتی که به طبع آن چندین سال در خارج از کشور زندگی میکنند و در آنجا کار پژوهشی برای سایر دولتها در مراکز علمی دانشگاهی انجام میدهند

بهتر است با برنامه ریزی کلان در زمینه توسعه علمی کشور و ارایه دستورالعمل و تعریف پروژه های کلان در معاونت علمی و همچنین با تعریف پروژه های کوچک و کوچکتر که همگی اجزای همان پروژه های کلان هستند، از این افراد تحصیلکرده در پژوهشکده های دانشگاههای کشور و یا پژوهشکده های مراکز علمی ، صنعتی و کارخانجات داخل کشور استفاده کنیم

هزینه تحصیل را ما میکنیم ولی بهره آن را سایر دولتها میبرند
چون نحوه استفاده از این استعداد ها و همچنین جهت دهی پروژه ها جهت تولید محصول را در سطح پروژه ملی نداریم و هنوز هم تعریف نکردیم...

پروژه های خرد و کوچک به تنهایی رونق اقتصادی در سطح کلان به همراه ندارد

مثلا خود دولت و یا معاونت علمی ایشان و یا هر نهادی که در این زمینه مسئول است چندین پروژه بسیار بزرگ را در زمینه های مختلف تعریف کند که خود آن پروژه های کلان نیز از پروژه های کوچکتر تشکیل شده باشند و ... و سپس آن را برای انجام به دانشگاهها در قبال پرداخت وجه برون سپاری کند


شاید بتوان مثال شرکت هلدینگ را در مقابل شرکتهای پیمانکاری جزء کوچک بیان کرد که کل پروژه در دست هلدینگ است ولی گاهی صدها شرکت زیرمجموعه به موازات هم کاری را پیش میبرند و کارشان اُوِرلَب هم ندارد و در نتیجه یک پروژه بزرگ در حد ملی انجام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
هزار تا آقازاده امسال تولید شدند! علی برکت الله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
آقازاده ها رو با هزینه بیت المال می فرستند خارج؛ تا همیشه روی شونه های ملت سوار باشند و از مال همه مردم تغذیه کنند.
کرونا بشه با پرواز اختصاصی از چین می آرنشون، تو اوکراین جنگ بشه تمام تلاش دولت و وزارت خارجه میشه برگردوندن فرزندان آقایان مسوول به کشور!
تازه وقتی بر میگردن، آقایان سر و صدا راه می اندازند که نخبه هایی که رفته بودند رو با وعده اعطای امکانات ویژه به کشور برگردوندیم!!!
جل الخالق!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
خوش بحالشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
از همه دانشگاه ها به فرصت های مطالعاتی می روند یا از دانشگاه های خاص؟؟
آخرین اخبار