ایران در دنیا به عنوان یک قدرت علمی نو ظهور مطرح است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم در حوزه رشد علم ، توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری با جدیت گام بر می‌دارد.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم بر اساس نقشه جامع علمی و نیز گفتمان رهبری در حوزه رشد علمی و عنایت به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری با جدیت گام بر می‌دارد و این جهش علمی و موفقیت هاحاصل تعامل اثر بخش وزارت علوم و نخبگان جامعه دانشگاهی است.

او می گوید: در دهه‌های قبل آمریکا مرکزیت جغرافیای علمی را داشته است، اما در سال‌های اخیر تغییرات چشمگیری در جغرافیای علمی جهان به نفع شرق صورت گرفته و تولید علم در حال تغییر از غرب به شرق عالم است.

داداش پور ادامه داد: نظام سیاسی تک قطبی نیز همزمان با تغییر در جغرفیای علمی، دچار تحول شده و جهان دچار جابجایی قدرت گردیده است.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان شما صرفا یک دانشجو از کشور دیگری در ایران محسوب نمی‌شوید، بلکه جا دارد از این فرصت بدست آمده استفاده نموده و تلاش کنید تا به آرمان امت واحده جامه عمل بپوشانید تا تمدن نوین اسلامی بتواند در جهان محقق شده و گستره جهانی پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار