مدیرکل بازرسی لرستان گفت: تعدادی از خودرو‌ها که مراحل مختلف رسیدگی آن‌ها انجام و یا حکم عفو آن‌ها صادر شده، به صاحبان اصلی اعاده می‌شود و بخشی هم پس از قیمت‌گذاری واگذار می‌شوند.

سعید رازانی با بیان اینکه به دنبال بحث‌هایی که در خصوص تعیین تکلیف اتومبیل‌های حامل کالای قاچاق به وجود آمده بود، جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد، گفت: سوال اساسی که وجود داشت و باید پیگیری می‌شد این بود که اکنون اتومبیل‌ها کجا هستند؟ که برای بررسی این موضوع، جلسات زیادی توسط اداره‌کل بازرسی با تعزیرات، اموال تملیکی و نیروی انتظامی برگزار شد.

او می‌گوید: با همکاری اداره‌کل تعزیرات و نیروی انتظامی در بررسی پرونده‌ها مشخص شد که ماشین‌هایی که دارای پرونده در خصوص حمل کالای قاچاق هستند، تعدادی از آن‌ها در پارکینگ مرکز استان و تعدادی نیز در پارکینگ‌های شهرستان‌های محل کشف قرار دارند.

رازانی بیان داشت: به طور نمونه ممکن است اتومبیلی در الیگودرز کشف شده و با توجه به بعد مسافت و نبود پارکینگ متمرکز، در پارکینگ متعلق به نیروی انتظامی این شهرستان پارک شده‌اند.

همچنین با بررسی‌هایی که نیروی انتظامی به عمل آورد و اداره تعزیرات پرونده‌ها را تک به تک بررسی کرد، تقریبا کار به اتمام رسیده و محل پارک بیش از ۴۰۰ دستگاه اتومبیل چه در پارکینگ مرکز و چه در پارکینگ دیگر شهرستان‌ها مشخص شده است.

مدیرکل بازرسی لرستان از صدور احکام برای خودرو‌های بدون پرونده گفت: برای تعدادی از اتومبیل‌ها که سابقه آن‌ها در اداره اموال تملیکی موجود نبود، احکام در اختیار این مجموعه قرار گرفت و در آخرین جلسه از سوی آقای رستمی مدیرکل اموال تملیکی لرستان عنوان شد که احکامی را که لازم داشتیم در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

طبق گفته رازانی در حال حاضر تلاش‌هایی توسط اموال تملیکی در حال انجام است تا امر قیمت‌گذاری و ارزیابی این اتومبیل‌ها انجام شود تا بعد از این مهم، طبق مقررات به مرور فروخته خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه به محض قیمت‌گذاری، امر واگذاری و فروش اتومبیل‌هایی که حکم مصادره و ضبط آن‌ها به نفع دولت صادر شده انجام می‌گیرد،گفت: تقریبا با این اقدام کار به اتمام خواهد رسید و این نگرانی در خصوص محل نگهداری اتومبیل‌های توقیفی به پایان می‌رسد.

مدیرکل بازرسی لرستان می‌گوید: تعدادی از خودرو‌ها که مراحل مختلف رسیدگی آن‌ها انجام و یا حکم عفو آن‌ها صادر شده، به صاحبان اصلی اعاده می‌شود و بخش زیادی از خودرو‌ها پس از قیمت‌گذاری، سیر مراحل قانونی آن برای واگذاری انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.