معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان محیط زیست یکی از مراجع واگذاری است.

آقای مسعود منصور گفت: بنابر قانون افزایش بهره وری، واگذاری منابع طبیعی ممنوع است و در خصوص میانکاله هم مالکیت به اسم منابع طبیعی است.

به گفته او، واگذاری‌ها وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی است و مرجع واگذاری‌ها منابع طبیعی نیست و تنها سازمان جنگل‌ها موافقت یا مخالفت خود پیرامون اجرای فرآیند را مطرح می‌کند.

آقای منصور می‌گوید: با وجود آنکه سازمان محیط زیست یکی از مراجع واگذاری است؛ بنابراین هنوز نسبت به موافقت یا مخالفت واگذاری میانکاله از سوی محیط زیست ابهام وجود دارد.

رئیس سازمان جنگل ها گفت: زمانی که محیط زیست موافقت خود را اعلام نکرده این واگذاری ها انجام شده است.

در پنج کیلومتری تالاب میانکاله به‌عنوان یک منطقه حفاظت شده، کلنگ احداث پتروشیمی در حالی به زمین زده شده است که هیچ کسی مسئولیت اجرای این پروژه را به عهده نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
بالاخره اژدهای هفتصدسر فساد که همه چیز در ید قدرت بی کفایت اوست هر کاری اراده کند کن فیکون میشود و در آن هیچ شکی نیست. لازم باشد صدتا از مسیولین مخالف و مربوطه از جمله مسیول محیط زیست را در یک چشم بهم زدن از کار بیکار و طرد می نمایند و مأمور خودرا بکار می گمارند.وقتی اکثر رسانه ها تحت اشراف انهاست،ترورسخصیت کردن افراد مخالف که کاری ندارد!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
یه بار به خواسته مردم عمل کنید محیط زیست این منطقه را دیگر اسیب نزنید جای جای ایران را با طرح و سدسازی ها وصنایع خشک کردید هوا را الوده کردید دیگه دست از سر شمال بردارید
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
به جای پتروشیمی، باید نیروگاه برق احداث کرد.
چون نیروگاه نکا قدیمی شده و از راندمان مفید فاصله گرفته و هم اینکه جمعیتِ سیال مازندران و کل شمال، در فصول سال بخصوص تابستان در حال زیاد شدن هست و نیاز به انرژی فراوانی هست.
اینجوری مشکل بیکاری جوانان منطقه حل خواهد شد و هم به محیط زیست آسیب وارد نمی شود و هم اینکه قطعی برق در سراسر شمال نخواهیم داشت.
آخرین اخبار