قائم مقام امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۳۸٠ پارک جنگلی در کشور داریم که مردم می‌توانند در روز طبیعت از این پارک‌ها استفاده کنند.

آقای رضا بیانی گفت: برای کاهش خسارت به جنگل ها و مراتع کشور زیر ساخت های لازم در پارک های جنگلی فراهم شده است تا با استفاده از آنها کمترین خسارت به جنگل ها وارد شود.

به گفته او میانگین دمای هوا در روز طبیعت ۲۲ تا ۲۳ درجه و آسمان آفتابی است.

او گفت: در صورت ورود به جنگل ها و مراتع طبیعی، برای جلوگیری از تخریب به توصیه های جنگلبانانی که در مناطق جنگلی سطح کشور مستقر شده اند توجه کنید.

نحسی سیزده بدر، تخریب طبیعت است

فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی ما روز ۱۳ بدر یا روز طبیعت است روزی که از صبح تا عصرش منتظر بودیم اتفاقی بدی بیافتد و به نحسی سیزده بدر نسبت دهیم.

حسین عبیری گلپایگانی می گوید: نحسی ۱۳ بدر تخریب طبیعت است که با حفاظت از آن می توان این روز را به بهترین روز تبدیل کرد.  برای جلوگیری از آلودگی آبهای روان ظروف خود را در جویبارها، کانال ها، دریاچه ها و رودخانه ها شست و شو ندهید.

رها کردن زباله در این روز باعث تخریب شدید طبیعت می شود. در روز سیزده بدر کیسه های زباله و دستکش همراه خود ببرید و با جمع آوری زباله اضافه خود و با اهدا کردن این کیسه ها به دیگران آنها را تشویق کنید که از رها سازی زباله هایشان در طبیعت خودداری کنند.

این فعال محیط زیست گفت: شهروندان می توانند تخلفات در طبیعت را در روز سیزده بدر به سامانه 1504 گزارش دهند.

رد پا در طبیعت نگذاریم

کارشناس منابع طبیعی گفت: در روز ۱۳ فروردین یا روز طبیعت با ورود به عرصه های طبیعی مثل کوه ها، جنگل ها، مناطق ساحلی و پارک های جنگلی اثر نامطلوبی از خود به جای نگذاریم و به موجودات زنده اعم از جانوری و گیاهی آسیب نرسانیم.

پیمان فقیه نوبری می گوید: با توجه به اینکه فصل زادآوری حیات وحش است از دست زدن به جوجه های پرندگان و نوزاد جانوران پرهیز کنید زیرا باعث بیماری و مرگ آنها می شوید.  بوته ها، درختچه ها و درختان در طبیعت سکونتگاه جانوران مختلف هستند از بوته کنی و شکستن شاخه درختان خودداری کنید.

به گفته او آتش روشن کردن و آفرود رفتن در مناطق جنگلی و مرتعی باعث آسیب رساندن به پوشش گیاهی می شود.  از غذا دادن به حیوانات اهلی و وحشی پرهیز کنید.

گزارش از خانم هراتیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام
به خاطر مطالعه و کنکور پسرم ما امسال بیرون نرفتیم .
برای تمامی هم وطن هایم که امروز را در طبیعت سپری می کنند . آرزوی شادی و کامیابی دارم .
و برای تمامی کنکوری ها نیز آرزوی قبولی در رشته مورد علاقه شان را از درگاه خدای سبحان خواستارم.
و در خاتمه از همه خواهشمندم که مراقب محیط زیست و زیبایی های ظبیعت کشورمان باشید .
با آرزوی تندرستی برای همه ایرانیان ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۰:۰۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
این نوشیدنی های شیشه ای واقعا معطل شده اند برای طبیعت یکسری آدمهای بی فرهنگ و نادان آنها را در طبیعت و ، پارکها ، حاشیه خیابان رها می کنند و می روند و عده ای بی فرهنگ تر می زنند و می شکنند و در جدول ، و پارک و بیابان به وفور دیده میشود و خطرات زیست محیطی دارد و هم خطر زخمی کردن دست و پای عابران را ، ای کاش دولت با عمال قوانین سختگیرانه مانع از پخش آنها در محیط شود .هر چند از حاکمان ایران اینگونه اعمال قانون ها بعید است.
Netherlands
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تو جنگلها پر میشه از چوبهای سوخته و پلاستیک ریخته شده نهالهای شکسته خاک وگلهایی که با بیلچه میکنند و میبرن کنسروها و شیشه های شکسته که حیوانات به کشتن میده سگهایی که تو جنگل رها شده وغیره
فرهنگ صفر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
درود.حدودا سی میلیون در فضای مجازی دم از نگاهبان طبیعت بودن میزنیم و پستهایی ردو بدل میکنیم کم نظیر.پس اینهمه زباله از فضا در جنگل و کوه و دریا و امثالهم می ایند.سخنوران قهاری هستیم و عمل کنندگان بی مانند.کیسه زباله همراه اون تلفن همراه داشته باشیم و پرکنیم هر انچه بردیم و نوش کردیم و نیش بر دل طبیعت نزنیم.بقول شاعر قاش وسطش که عمل نکنیم و اونجای مامی دروغگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
مردم ما اصلا رعایت نمیکنن واقعا گند میزنن به طبیعت و باغ و.
آخرین اخبار