مدیر امور منابع آب مغان گفت: پارسال ۳۱۵ کیلومتر از کانال‌ها و زهکش‌های شبکه آبیاری و زهکشی مغان لایروبی شده است.

اصغر احمدنژاد گفت: پارسال ۳۱۵ کیلومتر از کانال‌ها و زهکش‌های شبکه مغان لایروبی شدند و برای این‌کار ۳۸ میلیارد ریال هزینه شده و حجم عملیات بالغ بر ۸۹۵ مترمکعب است.

به گفته او، بدلیل سپری شدن عمر مفید شبکه آبیاری، لایروبی مداوم این شبکه گسترده، همواره یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه بهره‌برداری و زهکشی شبکه مغان می‌باشد که در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیر امور منابع آب مغان با بیان اینکه لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها، تامین ظرفیت‌ کانال‌ها و افزایش سرعت و کارایی را به دنبال دارد گفت: با انجام این عملیات شاهد کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهیم بود.

احمدنژاد، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها را  یکی از عوامل مهم در پیشگیری از اختلال در بحث آب‌رسانی به مزارع تحت اشتراک شبکه دانست.

او می گوید: به‌دلیل عوامل طبیعی و زیست‌محیطی از جمله رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها، با کاهش راندمان و بهره‌برداری از شبکه آبیاری روبه‌رو می‌شویم که  لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها در همین راستا انجام می‌گیرد.

مدیر امور منابع آب مغان از عموم هموطنان و زارعین خواست تا در طرح‌های پاکسازی کانال‌ها مشارکت داشته باشند و از ریختن زباله به کانال‌هایی که از محدوده مسکونی عبور می‌کنند خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.