بیش از نیم تن مواد غذایی تاریخ گذشته در شهرستان‌های استان فارس کشف و معدوم شد.

طی بازرسی‌های انجام گرفته در شهرستان‌های استان فارس انواع مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و پس از گذراندن مراحل قانونی معدوم شد.

کشف و معدوم سازی بیش از ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته در فیروزآباد

کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، از جمع آوری و معدوم سازی بیش از ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته، در بازدید بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان، خبر داد.

سلطانعلی هوشیار گفت: در بازدید‌هایی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در صنوف مختلف شهرستان فیروزآباد انجام شده، ۳۱۲ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری و پس از گذراندن مراحل قانونی، معدوم شد.

او از شهروندان خواست، شکایت‌های مرتبط با بهداشت محیط را در تماس با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری کنند.

مواد غذایی فاسد

تعطیلی یک نانوایی در رستم به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی

نظارت بر کار اصناف و مراکز تهیه و تولید مواد غذایی، در سطح شهرستان رستم با جدیت، ادامه دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رستم گفت: با توجه به اهمیت سلامت جمعیت زیر پوشش و اهمیت سالم بودن مواد غذایی، گشت‌های روزانه کارشناسان بهداشت محیط در این شهرستان، ادامه دارد.

بهروز رستمی گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف، مدارس، اماکن و نانوایی‌ها بازدید می‌کنند و آموزش‌های لازم را به مالکان یا متصدیان آن‌ها ارائه می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف‌های بهداشتی و یا تکرار تخلف، واحد متخلف تعطیل یا به دادسرا معرفی می‌شود.

او گفت: در همین رابطه، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان رستم، یک نانوایی واقع در روستای «چهار طاق» را به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و توجه نکردن به آموزش‌ها و هشدار‌های پیشین، تعطیل کردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رستم از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به کارشناسان بهداشت محیط این شبکه مراجعه کنند و یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

تشدید نظارت بازرسان سپیدانی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

از آغاز ماه رمضان، ۲۶۶ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سپیدان، انجام شده است.

مسئول واحد بهداشت محیط سپیدان گفت: در ماه مبارک رمضان، بازرسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های ثابت و سیار، در دو نوبت کاری صبح و عصر، ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی و سنجش پرتابل را نیز انجام می‌دهند.

احمد فیروزی گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون، از ۲۶۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و برای ۲۹ صنف متخلف اخطار صادر شده است.

او با اشاره به جمع آوری و معدوم سازی ۱۴۹ کیلوگرم مواد تاریخ گذشته و فاسد از سطح عرضه گفت: چهار متخلف به مراجع قضایی معرفی و یک خواروبار فروشی نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و بی توجهی به اخطار صادر شده، تعطیل شد.

فیروزی انجام ۷۹ نمونه برداری میکروبی و ۲۴۹ سنجش پرتابل را از دیگر فعالیت‌های بازرسان بهداشت محیط در نیمه نخست ماه مبارک رمضان برشمرد.

تعطیلی ۵ واحد صنفی متخلف بهداشتی در ممسنی

رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی از تعطیلی ۵ واحد صنفی به علت تخلف از قوانین و مقررات بهداشتی و مدیریت هوشمند پیشگیری از کروناویروس در این شهرستان، خبر داد.

دکتر علی چوبینه گفت: این ۵ واحد صنفی شامل ۲ کافی شاپ، یک ساندویچی، یک رستوران و فلافل فروشی است که در گشت مشترک شبکه بهداشت و درمان با دیده بان پیشگیری از قوع جرم دادگستری، بسیج اصناف، اداره صمت، دامپزشکی، ستاد امر به معروف و اداره اماکن نیروی انتظامی، تعطیل و پرونده آن‌ها برای بررسی و سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شده است.

او گفت: در این همین روز علاوه بر تعطیلی این ۵ واحد صنفی، از ۶۱ واحد صنفی بازدید بهداشتی شده و باسخگویی ۳ مورد شکایت بهداشتی از صنوف، ۲۶ مورد کلرسنجی، ۴۳ مورد پرتال سنجش مواد غذایی انجام و ۲۴ کیلوگرم ماده غذایی غیرقابل مصرف کشف و جمع آوری شد.

دکتر چوبینه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

توقف فعالیت غیرمجاز زیبایی در منزل شخصی

با تلاش بازرسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون، فعالیت غیرمجاز کاشت ناخن در یک منزل شخصی در این شهرستان، متوقف شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون گفت: به دنبال شکایت‌های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز کاشت ناخن در یک منزل شخصی، با حکم دادستانی و مشارکت نیروی انتظامی، ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت فرد متخلف و توقیف دستگاه‌های مورد استفاده از سوی بازرسان سلامت محیط، پرونده متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

زهرا طهماسبی با بیان اینکه انجام فعالیت کاشت ناخن نیازمند دریافت گواهی معتبر از موسسات فنی و حرفه‌ای و در شرایط بهداشتی است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی کنند.

کشف و معدوم سازی ۸۳ کیلوگرم مرغ و فرآورده‌های گوشتی تاریخ گذشته در لامرد

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لامرد، از کشف و معدوم سازی بیش از ۸۰ کیلوگرم مرغ و فرآورده‌های گوشتی تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی گفت: به منظور ارتقای بهداشت عمومی جامعه و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی بهداشتی، در بازدید مشترک شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت و رییس اداره تعزیرات از صنوف مرغ و گوشت فروشی‌ها در سطح بخش اشکنان، ۸۳ کیلوگرم مرغ و فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده فاسد و بدون تاریخ مصرف کشف و پس از گذراندن مراحل قانونی، معدوم شد.

او گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه بی توجهی رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، موارد را در تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

مرغ

کشف و معدوم سازی بیش از ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زرین دشت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرین دشت از جمع آوری و معدوم سازی بیش از ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته در بازدید بازرسان بهداشت محیط این شهرستان از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، خبر داد.

حیدر مردای گفت: در بازدید‌هایی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و صنوف مختلف شهرستان انجام شد، ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی و نوشیدنی تاریخ گذشته جمع آوری و پس از گذراندن مراحل قانونی معدوم شده است.

او گفت: شهروندان می‌توانند شکایت‌های بهداشتی خود را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت شبانه روزی پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.