رییس سازمان صمت فارس گفت: سه معدن قلات علاوه بر معارضان محلی به دلیل قرار گرفتن در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز بایستی مجوز آن‌ها ابطال شود.

ایزدی در نشست شورای عالی معادن فارس گفت: حدود ۱۰ سال پیش در منطقه قلات شیراز، مجوز فعالیت ۳ معدن صادر شده است و تا کنون هیچگونه فعالیتی نداشته اند.

او گفت: سه معدن معارضان محلی دارند و علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز بایستی مجوز آن‌ها ابطال شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مجوز یک معدن در حال ابطال است و مجوز یکی از معادن در دیوان عدالت اداری رای به ابطال آن صادر شده است و برای دو معدن دیگر ابتدا نیاز به رای شورای عالی معادن در فارس است.

ایزدی گفت: در این نشست نیز اعضا، رای بر ابطال معادن دادند و فرآیند ابطال به وزارت خانه صمت ارسال می‌شود و آنجا در مورد فعالیت این دو معدن دیگر تصمیم گیری می‌کنند.

او به فعالیت ۲۴ معدن در منطقه دوکوهک نیز اشاره کرد و گفت: این معادن نیز به دلیل قرار گرفتن در حوزه آبخیز شیراز و مسایل زیست محیطی، مجوز فعالیتشان موقت تمدید شده است و باید منتقل شوند.

ایزدی گفت: برای انتقال این معادن نیز سازمان صمت با همکاری دانشگاه شیراز مکانی را بین دریاچه مهارلو و شهرستان سروستان به نام کوه قلعه گریخته انتخاب کرده است که پس از انجام تحقیقات و دریافت مجوز، معادن منتقل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.