معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امسال ۱۵۰ هزار جهیزیه از سوی قرارگاه امام حسن (ع) تامین و بین زوجین در شرف ازدواج توزیع می‌شود.

سردار حزنی امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در آیین اختتامیه ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی و یک‌هزار و ۲۵۰طرح محرومیت‌زدایی در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور در شهرکرد گفت: توزیع جهیزیه با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) در راستای ترویج ازدواج آسان و همچنین رفع مشکلات اولیه زوجین نیازمند برای تامین جهیزیه و وسایل ضروری زندگی مشترک، اجرا می‌شود.

این قرارگاه در حوزه اشتغالزایی، آب و آبرسانی به مناطق مختلف، مسکن مددجویی، تامین جهیزیه و موضوعات عشایری اعتباراتی در اختیار دارد که با اجرای طرح‌های مختلف، کار‌ها و فعالیت‌های بزرگی در این حوزه‌ها انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


از سه سال گذشته تاکنون ۴۸ هزار و ۴۴۶ طرح محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف با اولویت مناطق محروم و سخت‌گذر در سطح کشور اجرا شده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۶٠ طرح غیرعمرانی و مابقی طرح‌های عمرانی بوده است که در راستای محرومیت‌زدایی اجرا شد.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۸۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که از این تعداد یک‌هزار و ۸۸۶ طرح محرومیت‌زدایی در استان چهارمحال بختیاری اجرا شد.

در بخش تامین مسکن به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در محرومیت‌زدایی ساخت ۱٠ هزار و ۶٠۳ واحد مددجویی در سطح کشور با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی قرارگاه مرکزی در قالب ۲ قرارگاه شهید شوشتری در ۶ استان و شهید کاظمی در۱۴ استان در دستور کار قرار داشت.

سهم استان چهارمحال و بختیاری از این تعداد مسکن ۲۸۳ واحد مسکونی بود که با تلاش بسیج سازندگی، قرارگاه محرومیت‌زدایی و کمیته امداد این واحد‌های مسکونی تکمیل و به مددجویان تحویل داده شد.

نخستین کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور در چهارمحال و بختیاری فرصت خوب برای انجام اقدامات محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات جامعه عشایری و مناطق سخت‌گذر در استان‌های عشایرنشین و به خصوص این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.