اسفنانی گفت:هم اکنون هیچ دلیلی برای افزایش قیمت دارو وجود ندارد و هر گونه افزایش خودسرانه به نوعی سوء استفاده از شرایط موجود است.

محمدعلی اسفنانی گفت: دولت در تلاش است که کالا‌های اساسی و دارو را که متاثر از شرایط جهانی است  با اختصاص ارز ویژه تامین کند که شاهد گرانی آن‌ها هم نباشیم.

او گفت: اینکه فردی عنوان کرده است که ارز ترجیحی در مورد دارو هم حذف می‌شود، باوجود اینکه دولت هنوز چنین چیزی را اعلام نکرده و خلاف آنرا اعلام می‌کند، بطور قطع خلاف قانون است و باید با آن برخورد تعزیراتی شود.

به گفته او شعب تجدید نظر مربوط به کالا‌ها و خدمات و بهداشت و درمان در استان‌ها وجود دارد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

به گفته اسفنانی  شعبه تجدید نظر مربوط به قاچاق کالا و ارز مدتی در استان‌ها و از جمله اصفهان هم دایر بود، اما سیاست‌گذاری کلی مبنی بر این قرار گرفت که تمام شعب رسیدگی کننده به عنوان تجدید نظر قاچاق در تهران مستقر شود و به همین دلیل این شعب به تهران منتقل شد و امیدواریم که تعلل و یا تاخیری در رسیدگی انجام نشود.

اسفنانی می‌گوید: در گذشته ایراد‌هایی در آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی وجود داشت که باید این نقص برطرف می‌شد و با تصویب هیات دولت، این ایراد‌ها برطرف شد.

او گفت: پس از تصویب قانون انتزاع، کار به جهاد کشاورزی سپرده شده بود، اما آن‌ها بعنوان ضابط تلقی نمی‌شدند و باید گزارشی را که تهیه می‌کردند به سازمان صمت می‌دادند و آن‌ها برای تعزیرات ارسال می‌کردند که این مساله موجب اطاله بود و این مشکل اصلاح شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: قابل تجدید نظر بودن و تشریفاتی بودن رسیدگی موجب شده بود که در موارد خُرد پرونده اطاله پیدا کند که آن‌ها را هم در آیین نامه اصلاح شد.

او گفت:  این اقدام از جمله کار‌های مهمی بود که انجام شد و در زمان حاضر هم بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی همه در حال تهیه گزارش تخلف هستند و شعب تعزیرات هم به این گزارش‌ها رسیدگی و حکم صادر می‌کنند.

اسفنانی می‌گوید: کار ارزشمند دیگری که انجام شده و امیدواریم در آینده نتایج مطلوبی داشته باشد این است که همکارانی که در سازمان تعزیرات حکومتی شرایط ارتقاء داشتند با آزمونی به آن‌ها ابلاغ رییس شعبه داده شد و بیش از ۱۲۰ نفر بعنوان روسای شعب سیار در سطح کشور و بعنوان شعب ویژه رسیدگی کننده در زمینه گشت‌های مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

او معتقد است این حجم از نیرو تاکنون بعنوان رییس شعبه و قاضی رسیدگی کننده در سازمان تعزیرات تزریق نشده بود که این امر می‌تواند کار را خیلی سریعتر پیش ببرد و تصمیم گیری‌ها را سریعتر کند که امیدواریم شاهد گرانفروشی و تخلفات از اینگونه نباشیم.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.