وزیر علوم در دانشگاه اراک گفت: کنکور به هیچ عنوان حذف نمی‌شود.

زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به اراک در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اراک گفت: کنکور قابل حذف نیست چرا که برخی رشته‌های خاص محدودیت جذب دارند و باید در قالب کنکور دانشجو جذب شود.

زلفی گل با اشاره به تخصیص اعتبارانی برای حمایت از طرح دانش بنیان در دو بخش دانشجویی و استادان گفت: ایده‌ها تا ۶ پایه مورد حمایت دانشگاه‌ها و در مرحله تبدیل به کارگاه و اشتغالزایی از سوی معاونت رییس جمهور حمایت می‌شوند.

در این مراسم که در دانشگاه اراک برگزار شد دکتر ذوالفقاری و دکتر گودرزی به عنوان سرپرست دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اراک معرفی و از دکتر حمیدی و دکتر آشتیانی روسای این دانشگاه‌ها قدر دانی شد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم در این مراسم از صنایع استان خواست از ظرفیت دانشگاه‌های استان در انجام پروژه‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم گفت: اکنون زمان پرداخت یارانه علمی است چرا که یکی از ضروریات کشور توسعه علمی و فناوری است.

آیت الله دری با بیان اینکه باید مهارت فناوری و جهاد در این عرصه را سرلوحه کار خویش قرار دهیم گفت: ۵ میلیارد دلار یارانه موبایل زیبنده کشور نیست و باید دانشگاه به کمک خودکفایی در چنین عرصه‌هایی بیاید.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم با اشاره به تهیه سند توسعه علم فناوری و نوآوری استان با مشارکت دانشگاه‌ها گفت: برای تقویت نگاه علمی به مسائل اجرایی کارگروه‌ها ملزم به مشارکت جویی و حضور دانشگاهیان در کارگروه‌ها شدند.

مخلص الائمه گفت: اکنون ۶۰ هزار دانشجو در استان در حال تحصیلند که در تلاش برای ارتقا سطح امکانات آن‌ها هستیم.

کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه دانشگاه‌های استان مرکزی و به خصوص دانشگاه‌های اراک نیازمند اعتبارات بیشتر و در شان استانی است که مهد مفاخر و دانشمندان است از وزیر علوم خواست کار ساخت و سامان دهی دانشگاه اراک را بعد از دو دهه خاتمه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.