
سرهنگ محمد دالوند گفت: مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) در ۲۰ مهرماه ۱۳۷۹ با هدف خدمت رسانی سریع و به موقع به مردم و همچنین تسهیل در امورات مردم راه اندازی شد و اثرهای ارزشمندی در پیشگیری از ناهنجاریها و مقابله با جرائم به همراه داشت، در این راستا مردم نیز به وسیله تبلیغات صورت گرفته آشنایی کاملی با مرکز فوریتهای پلیس پیدا کردند.
او می گوید: روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ انجام شده به گونهای که در هر دقیقه ۸ تماس با این مرکز گرفته میشود. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ گرفته شده که بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تماس عملیاتی بوده و به تفکیک ۵۵ درصد مشاوره، راهنمایی و ارشاد، ۴۰ درصد عملیاتی و ۵ درصد مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بود.
سرهنگ دالوند گفت: مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ سریعترین و راحتترین پل ارتباطی میان مردم و نیروی انتظامی به شمار میرود، از این رو از شهروندان خواستاریم که از هرگونه تماس غیر اظطراری و همچنین ایجاد مزاحمت خودداری کنند و تماس با این مرکز را برای سایر افرادی که نیاز فوری به مرکز فوریتهای پلیس دارند، راحت سازند.
با مزاحمان برابر ماده ۶۴۱ تعزیرات قانون مجازات اسلامی برخورد میشود.