رئیس جمهور ایران پنجشنبه شب میزبان هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه بود که در این میان یک هنرمند افغانستانی نیز حضور داشت.

محمد ارزگانی هنرمند خطاط افغانستانی تنها هنرمند مهاجری بود که پنجشنبه شب در ضیافت افطاری رئیس جمهوری ایران حضور داشت.

او در مورد حضورش در این مراسم گفت: عصر روز پنجشنبه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با من تماس گرفتند و گفتند به مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت شده‌اید. نمی‌دانم چه کسی اسم مرا داده بود، اما خوشحال شدم و در آن مراسم حضور پیدا کردم. آقای عارف جعفری هنرمند خواننده و آهنگساز مهاجر نیز به این مراسم دعوت شده بود، اما با توجه به اینکه ایشان مسیرشان دورتر بود دیرتر به مراسم رسیدند و نتوانستند حضور داشته باشند.

از آقای رئیسی برای تشکیل سازمان مهاجران تشکر کردم

ارزگانی درباره جزییات این نشست گفت: معمولا در ایام ماه رمضان رئیس جمهور با اقشار مختلفی دیدار و گفتگو می‌کنند که این نشست مخصوص هنرمندان بود. در این مراسم هنرمندان شناخته شده بسیاری حضور داشتند. مرسوم است که در این نشست‌ها نمایندگان گروه‌های مختلف هنری به بیان مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود می‌پردازند‌.

او می گوید: می‌توان گفت این جلسات بیشتر همفکری است. بنده نیز به‌عنوان هنرمندی از افغانستان در این مراسم حضور داشتم. هرچند فرصت سخنرانی نبود اما در فرصتی با آقای رئیسی صحبتی داشتم. در این گفتگو از حضور ۴۰ ساله مهاجرین در ایران گفتم و از پیشنهاد تشکیل سازمان مهاجرین توسط ایشان ابراز خرسندی کردم. چرا که با تشکیل این سازمان نارسایی‌های قانونی که درمورد مهاجرین وجود دارد مرتفع خواهد شد.

این خوشنویس شناخته شده افغانستانی گفت: در این باره آقای رئیسی هم اظهار داشتند که مهاجرین افغانستانی سال‌هاست در ایران زندگی می‌کنند و لازم است تغییراتی در قوانین برای حضور آن‌ها و ساماندهی این افراد به عمل آید. از سوی دیگر باتوجه با اتفاقات اخیر در افغانستان و مهاجرت بسیاری از هنرمندان از افغانستان به ایران، این افراد دچار مشکلات اقامتی هستند که امیدواریم با تشکیل این سازمان مشکلات این افراد نیز حل شود‌.

ارزگانی می گوید:پیش از این درباره تشکیل این سازمان با مسئولان در اداره اتباع نیز صحبتی داشته‌ام که گویا کارهای اداری این سازمان در حال انجام است تا کادر اداری آن مشخص شود و قوانینی که قرار است وضع شود، بازنگری شود. من احساس می‌کنم قرار است این سازمان اختیاراتی فراتر از اداره اتباع داشته باشد.

دعوت از هنرمند مهاجر یعنی باید با مهاجرین بیشتر گفت‌وگو کرد

این هنرمند مهاجر در مورد اهمیت حضور مهاجرین در چنین مراسم‌هایی گفت: اینکه از مهاجرین در چنین برنامه‌هایی دعوت می‌شود نشان‌دهنده اهمیت و دغدغه‌مندی دوستان ایرانی ما و مسئولان هست. اولین گام این است که گروهی به رسمیت شناخته شوند و بعد از آن می‌توان با آنها وارد تعامل و گفتگو شد. وقتی از جمع مهاجرین کسی را به این مراسم‌ها دعوت می‌کنند یعنی به این نتیجه رسیده‌اند که باید با مهاجرین بیشتر گفت‌وگو کنند.

ارزگانی در پاسخ به این سوال که آیا در سال‌های قبل هم مهاجرین در چنین مراسم‌هایی حضور داشتند یا خیر گفت: اگر هم چنین چیزی بوده بنده اطلاعی ندارم. چرا که جامعه هنرمندان با هم ارتباط دارند و اگر در سال‌های گذشته هنرمندی به ضیافت رئیس جمهوری دعوت می‌شد حتما ما اطلاع پیدا می‌کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
یه استان بدین افغانیها راهتمون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اصلا می خواهی کرسی ریاست جمهوری ایران را بدهیم به افغانها.
پررو و بی حیا
برگرد کشور خودت در مراسم افطاری سران کشور خودت شرکت کن آواره بی وطن
Iran (Islamic Republic of)
سهراب ارزگانی
۲۱:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سکوت رایت کن چون پدر من کلی زحمت کشیده تا به این جا آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
لطفاً زحمت بکشید بر گردید افغانستان.