در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد: کبودراهنگ قرمز، بهار، ملایر، نهاوند نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

کبودراهنگ قرمز / ملایر، نهاوند و بهار نارنجی

علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: کبودراهنگ قرمز، بهار، ملایر، نهاوند نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

او گفت:سهل نگاری برخی‌ها مبنی بر عادی انگاری در مقابله با این ویروس، واکسیناسیون و تزریق دز سوم موجب تغییر رنگ ها شده است و همچنان  استفاده از ماسک  بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس است.

استاندار همدان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا الزامی بوده و تزریق واکسن، نظارت بر رعایت فاصله‌های اجتماعی و با توجه به رنگ‌بندی شهر‌ها به‌طور جدی دنبال می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: مدارس استان فعالیت خود را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات استانی ستاد کرونا همچنان ادامه خواهند داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه نشست ستاد کرونا گفت: تعداد مراجعان سرپایی مشکوک و قطعی به کرونا در شبانه روز گذشته دو هزار و ۶۷۶ نفر بوده که ۴۸ نفر از این افراد در سطح بیمارستان‌ها بستری شدند.

مجذوبی گفت: کل بستری‌های مشکوک و قطعی در حال حاضر در سطح بیمارستان‌های استان ۲۷۵ نفر است که حال ۲۹ نفر وخیم گزارش شده است.

طی هفته گذشته ۴ نفر از هم وطنان  در استان همدان جان خود را از دست دادند که سه نفر از این افراد واکسن کرونا تزریق نکرده بودند.

او گفت: مراجعان سرپایی در هفته گذشته ۹ درصد نسبت به دو هفته قبل کاهش داشته است و  کل بیماران بستری در هفته قبل ۳۷۰ نفر گزارش شده است.

شهرستان کبودراهنگ در وضعیت قرمز کرونایی قراردارد و شهرستان بهار، ملایر و نهاوند در وضعیت نارنجی هستند.

 شهرستان همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیش از ۹۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دز واکسن خود را تزریق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.