سرپرست معاونت عمرانی استاندار ایلام در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران گفت: مرز مهران از دو مسیر ریلی اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران و مسیر اندیمشک- دهلران- مهران به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

سعید هژبری گفت: استان ایلام در حال حاضر از دو مسیر تهران_کربلا و تهران_نجف به کشور عراق متصل است، در مسیر اول محور کرمانشاه، حمیل، مهران، زرباطیه عراق قرار دارد و عملیات اجرایی آن به صورت چهار خطه در حال انجام است و مسیر دوم پس از عبور از استان لرستان از محور آبدانان، مورموری و دهلران به مرز چیلات و نجف می‌رسد که طول این مسیر از پل زال تا مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر و به صورت آزاد راه است.

او گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه و ۸ کیلومتر تونل احداث شده است؛ بیش از ۶۰ درصد بزرگ راه‌های استان توسط نصب نیوجرسی، نصب علائم، خط کشی و غیره ایمن سازی شده و هم اکنون ۵۰ پروژه فعال به طول ۳۴۰ کیلومتر شامل بزرگ راه، راه اصلی، تونل، پل، تقاطع و غیره با اعتبار ۳۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار در خصوص سهل‌الوصول بودن مرز بین المللی مهران و اقدامات جهت ریل گذاری گفت: مرز مهران از دو مسیر ریلی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود: یک مسیر اسلام آباد- چوار- ایلام- مهران می باشد و مسیر دیگر اندیمشک- دهلران- مهران ، که در مسیر اول یک قطعه به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری معادل ۱۶۰۰ میلیارد ریال شروع شده و مابقی مسیر در دست مطالعه است.

او ادامه داد: در مسیر دوم در پایان سال طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ، دستور تکمیل مطالعات آن داده شد.

او در خصوص نقش ریل گذاری در توسعه استان گفت: وجود زیر ساخت مناسب موجب توسعه صنعت حمل و نقل شده و منجر به توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد و با توجه به این که استان ایلام مزیت‌های مرز ایمن، طبیعت و اقلیم چهار گانه مناسب جهت گردشگری، دروازه عتبات و عالیات، وجود یادمان‌های ملی مانند قلاویزان و شرهانی و نیز منابع متعدد نفت و گاز دارد بایستی مورد توجه واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.