ساخت جاده روستای شوی دزفول به عنوان مطالبه اصلی اهالی موجب نگرانی دوستداران محیط زیست از تخریب جنگل و اختلال در زیست جانورانی نظیر سمندر امپراطور شده است.

ایجاد جاده دسترسی به روستا‌های بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های جدی و مهم اهالی تبدیل شده و بار‌ها آن را مطالبه کرده‌اند.

نبود جاده و سختی تردد موجب مهاجرت تعدادی از اهالی روستا‌های این منطقه در سال‌های اخیر شده است؛  علاوه بر نیاز اهالی، آبشار شوی نیز به عنوان نخستین اثر طبیعی ثبت ملی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در این منطقه واقع شده است.

این آبشار طبیعی به ارتفاع حدود ۸۵ متر و عرض ۷۰ متر از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان خوزستان و زیستگاه سمندر امپراتور است و ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

اکنون طرح مسیرشکافی در این منطقه کوهستانی و سخت گذر در شمالی‌ترین نقطه دزفول و در دل رشته کوه‌های زاگرس در حال انجام است.

جاده‌ای که هم اهالی را بهره مند می‌کند و هم موجب تسهیل در تردد گردشگران به منطقه می‌شود؛ اگرچه برخی دوستداران محیط زیست اصرار داشتند این جاذبه، بکر بماند تا به محیط زیست آسیبی نرسد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.