آیت الله عبادی گفت: خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان خراسان جنوبی باید به گونه‌ای باشد که سودی نصیب این قشر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با استفاده از تجربه‌های نیرو‌های مجرب، هماهنگی قوای سه گانه، قانون اساسی و با حضور مردم بعد از تجربه‌های فراوان می‌توان تناسبی بین تولید، عرضه و تقاضا ایجاد کرد.

او گفت: خریداری محصولات کشاورزی باید با حساب و کتاب باشد؛ زحمت را کشاورز می‌کشد، اما سود را عناصر هیچ کاره می‌برند که جلوی این امر باید گرفته شود.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در ابتدای سال طبق فرمایشات رهبر از زیرساخت‌های بخش کشاورزی با همراهی رؤسای دانشگاه‌های استان و بسیج بازدید به عمل آمد.

او گفت: ۳ درصد از اراضی استان یعنی ۱۴ هزار هکتار از ۴۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی سند دار شده است، اما برنامه این است که در دولت سیزدهم، کل اراضی کشاورزی سند دار شود.


بیشتر بخوانید


جعفری گفت: برای ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخلات انجام شده و برای صدور سند آماده هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد از اراضی ملی کاداستر آن‌ها به نام دولت صادر شده است و خراسان جنوبی از استان‌های پیش رو در این زمینه است.

او گفت: از خرداد با شروع کشت علوفه، ۲ هزار هکتار از اراضی استان در قالب کشت قراردادی بین دامداران، اتحادیه ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی و با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان در این حوزه وارد کشت قراردادی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.