تشکیل دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق در قزوین

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق جهت رفع این معضل با عضویت دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در استان تشکیل شد.

عین الله کشاورز ترک گفت: نمایندگانی از ادارات کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد امام (ره) و نمایندگانی از مراکز نیکو کاری، گرو‌های بسیج جهادی و جهاد سازندگی سپاه در دبیرخانه اجرایی شناسایی افراد دارای فقر مطلق عضویت یافته اند تا با تقسیم کار به منظور جمع آوری اطلاعات در این زمینه اقدام کنند.

 در اولین نشست این دبیرخانه مقرر شد شناسایی و ثبت افراد دارای فقر مطلق با محوریت مراکز نیکوکاری استان انجام شود.

در مناطقی که تحت پوشش مراکز نیکوکاری نیستند گرو‌های بسیج جهادی و خیریه‌ها اقدام لازم را در این خصوص انجام می‌دهند و نیز شناسایی و ثبت نام افراد معتاد و بیماران روانی رها شده در معابر عمومی و بی خانمان‌ها نیز از سوی اداره کل بهزیستی مدیریت می‌شود.

 بحث رفع فقر مطلق در استان و کشور از ابتدای فروردین ماه سال جاری با دستور رئیس جمهور شروع شد تا با شناسایی کامل میدانی افراد دارای فقر مطلق و تحت تکفل و ثبت نام آن‌ها در سامانه جهت رفع این معضل اقدام شود.

 پرداختی‌ها به این افراد طی سه ماه انجام می‌شود و بعد از آن باید توانمند سازی افراد صورت گیرد.

 با توجه به دسترسی به امکانات مراکز نیکوکاری تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) پیشنهاد می‌شود مراکز نیکوکاری در مناطق تحت پوشش خود جهت درج اطلاعات افراد دارای فقر مطلق در سامانه در راس امور قرار بگیرند و سایر نهاد‌های مدنی با محوریت این اداره کل با این مراکز همکاری تام داشته باشند.

 تعیین کمی و قابل سنجش حد فقر مطلق جهت ایجاد وحدت رویه و پیشگیری از ناعدالتی و ایجاد نشدن انتظارات کاذب و پیش بینی سازوکار عملی برای توانمندسازی افراد دارای فقر مطلق که طبق دستورالعمل مقرر است پس از سه ماه حمایت نقدی وارد چرخه توانمند سازی شوند نیز از پیشنهاد‌های ما برای تحقق بهتر اهداف این دبیرخانه است.

 با توجه به تاکید رییس جمهور، برنامه ریزی برای رفع فقر مطلق به عنوان یکی از چهار طرح کلان و اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار