سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: شان و منزلت مردم باید در مراجع حل اختلاف حفظ شود که در یکسال گذشته به ۱۲ هزار پرونده و دعاوی کارگری و کارفرمایی در این مراجع رسیدگی شده است.

وحید خداپرست در آیین تجلیل از اعضای مراجع حل اختلاف استان فارس گفت: ۵۱ هیات تشخیص و ۲۸ هیات حل اختلاف در سطح این استان فعال است که در یکسال گذشته به ۱۲ هزار پرونده و دعاوی کارگری و کارفرمایی در این مراجع رسیدگی شده که ۸ هزار مورد آن مربوط به شیراز است.

او گفت: جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی استان فارس همواره در چارچوب قانون عمل نموده و مطالبات خود را نیز براساس این اصل مهم پیگیری کرده‌اند.

خداپرست احقاق حق را ماهیت اصلی مراجع حل اختلاف عنوان کرد و گفت: در نظام‌های مادی مبتنی بر تفکر مادی گرایی، تقابل کارگر و کارفرما امری معمول است، اما در نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی همواره بر وحدت و همدلی تاکید شده است.

به گفته او، فلسفه وجودی کار بدون همکاری کارگر و کارفرما معنی ندارد و شراکت و همراهی این دو قشر به تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده منجر خواهد شد.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: مردم با تصور اینکه حقشان ضایع شده به مراجع حل اختلاف مراجعه می‌کنند تا به دعوی آن‌ها رسیدگی شود و نمایندگان کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف باید در چارچوب قانون برای احقاق حقوق این دو قشر تلاش کنند.

او گفت: اعضای این مراجع باید حفظ شان و منزلت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و این اصل مهم باید در تمام مراجع تشخیص و حل اختلاف استان فارس رعایت شود.

خداپرست گفت: در دولت مردم و وزارت مردم باید مردم در عمل مورد احترام قرار گیرند.

او یکی از مهمترین مولفه‌های صدور رای عادلانه را مبتنی بر اشرافیت نمایندگان کارگر و کارفرما نسبت به قوانین و مقررات خصوصا قانون کار دانست و گفت: این اصل مهم با کسب علم و دانش لازم توسط این نمایندگان محقق خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس می‌گوید: برنامه ریزی جامعی برای افزایش دانش و بروزرسانی اطلاعات نمایندگان این مجامع در حال انجام است.

او گفت: ظرفیت‌های انسانی ارزشمندی در مراجع استان فارس فعال هستند که به مراجع تشخیص و حل اختلاف این استان اعتبار داده اند که لازم است ضمن قدر دانستن تلاش این افراد گامی مهم در راستای انتقال تجربیات این قشر به نمایندگان جوان برداشته شود.

خداپرست گفت: برنامه آموزش و اطلاع رسانی حوزه روابط کار استان برای آگاهی کارگران و کارفرمایان فارس در حال تدوین است که در سال جاری با استفاده از رسانه‌های جمعی انجام خواهد شد.

او خطاب به نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حاضر در این نشست گفت: حضور منظم در جلسات رسیدگی به دعاوی باید مدنظر همه اعضاء باشد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: صدور آراء شورا‌های حل اختلاف باید به صیانت از جامعه کار و تولید استان منجر شود و موضوعاتی مانند تولید، اشتغال و سرمایه اجتماعی باید در چارچوب قانون مدنظر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار