امام جمعه کرمان گفت: خداوند راه خدمت به مردم را برای مسئولین باز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان گفت: روایات فراوانی تأکید به خدمت به مردم و فعالیت‌های اجتماعی دارند که مسئولین باید بیشتر به آن توجه کنند، زیرا خداوند راهی برای خدمت به مردم برای آن‌ها باز کرده است.

او گفت: هیچ عملی از توجه و خدمت به مردم بالاتر نیست؛ در ادبیات ما هم شعرای بزرگی طریقت و راه به خدا رسیدن به خدا را خدمت به مردم می‌دانند، در روایات آمده است: «یک روز خدمت‌رسانی به مردم از اعتکاف یک ماه هم بالاتر است».

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی می گوید: مردمی بودن یعنی حضور فعال در بین مردم و تشریفات زائد را به طور کلی از بین بردن ، مردمی بودن یعنی برای خدا و از سر اخلاص کار کردن و توجه داشتن به این اصل که علاوه بر اینکه مردم شما را مورد سوال قرار می‌دهند در دادگاه خداوند نیز از شما سوال می‌شود.

امام جمعه کرمان گفت: مسئولان هم قابل نقد هستند و باید نقد شوند، اما باید مراقب باشیم نقد ما دچار آسیب نباشد یعنی باید توجه کنیم نقد نباید ناامیدکننده، تخریب‌کننده و تحقیرکننده باشد؛ نقد باید دلسوزانه و عالمانه باشد و با بدبینی به مسئولی انجام نشود، زیرا نقد‌های جهت‌دار به اخلاق جامعه آسیب وارد می‌کند.

برچسب ها: نمازجمعه ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.